کد خبر : 16335
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 13:24

هشدار گوشی‌های چینی؛ اپلیکیشن گوگل را فورا حذف کنید

هشدار گوشی‌های چینی؛ اپلیکیشن گوگل را فورا حذف کنید
تعدادی از تلفن‌های هوشمند ساخت چین، هشدار عجیبی را نشان می‌دهند که مدعی است اپلیکیشن گوگل، مخرب است و باید فورا حذف شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ گزارش‌های متعدد مدعی شده‌اند بعضی از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های ساخت شرکت‌های چینی هواوی، آنر و ویوو، همگی هشدار «تهدید امنیتی» را نمایش داده و اپلیکیشن گوگل را به عنوان «تروجان اس ام اس-پی ای» شناسایی می‌کنند.

در جزئیات این هشدار، توضیح داده شده که اپلیکیشن گوگل به طور مخفیانه پیامک ارسال می‌کند و می‌تواند به کاربر آسیب مادی وارد کند یا اطلاعات خصوصی کاربر را سرقت کند. این هشدار به کاربران توصیه می‌کند فورا این اپلیکیشن را حذف کنند.

گوگل در بیانیه‌ای به وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، اعلام کرد که این هشدار توسط «پلی پروتکت» (Play Protect) ارسال نشده است و کاربران باید آن را با کسانی که این دستگاه‌ها را ساخته‌اند (یعنی هواوی، ویوو و سازندگان دیگر گوشی) در میان بگذارند.

سخنگوی گوگل اعلام کرد: این هشدار امنیتی توسط «گوگل پلی پروتکت» ارسال نشده است و به نظر می‌رسد از دستگاهی است که دارای گواهی «پلی پروتکت» نیست و به دانلود رسمی اپلیکیشن‌های اصلی گوگل از فروشگاه پلی استور دسترسی ندارد.

«گوگل پلی»، تنها فروشگاه برنامه‌ای است که می‌توانید برنامه‌های اصلی گوگل برای اندروید را به طور رسمی دانلود کنید. همه اپلیکیشن‌های گوگل مانند سایر اپلیکیشن‌هایی که در «گوگل پلی» وجود دارند، تحت آزمایش‌های دقیقی قرار می‌گیرند. این آزمایش‌ها برای اطمینان از ایمن بودن، مطمئن بودن و مطابقت با استانداردهای کیفیت گوگل طراحی شده‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، بررسی و تحلیل بیشتر نشان می‌دهد که این هشدار توسط برنامه «هواوی اپتیمایزر» داده شده است اما هنوز مشخص نیست که چرا دستگاه‌های دیگر همان هشدار را نشان می‌دهند. سازندگان چینی هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده اند. در حال حاضر، اجماع عمومی بر این است که هشدار مذکور، نادرست است و اگر کاربران، برنامه گوگل را از منابع تایید نشده دانلود نکرده اند، می‌توانند با خیال راحت این اخطار امنیتی را نادیده بگیرند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.