کد خبر : 10480
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 21:10

بنابر توصیه گوگل؛

برای در امان ماندن از حمله هکرها، جدیدترین آپدیت “کروم” را نصب کنید

برای در امان ماندن از حمله هکرها، جدیدترین آپدیت “کروم” را نصب کنید
آسیب‌پذیری صفرروزه‌ی جدید کروم، سرقت اطلاعات کاربران را برای هکرها امکان‌پذیر می‌کند. مرورگر خود را همین حالا آپدیت کنید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آسیب‌پذیری صفرروزه‌ی جدید کروم به‌صورت فعالانه توسط هکرها استفاده می‌شود و به‌همین‌دلیل گوگل به کاربرانش توصیه کرده است سریعاً این مرورگر را به‌روزرسانی کنند. پژوهشگران امنیتی گوگل می‌گویند آسیب‌پذیری موردبحث در نوعی سیستم انکد مدیا که به‌صورت گسترده استفاده می‌شود، دیده شده است.

آسیب‌پذیری صفرروزه، باگی امنیتی است که قبل از آگاهی توسعه‌دهنده‌ی محصول، توسط پژوهشگران مستقل کشف می‌شود. عبارت صفرروزه بدین معنی است که هیچ فرصتی برای رفع باگ وجود ندارد و احتمال موفقیت حملات هکری بالا است.

آسیب‌پذیری صفرروزه‌ی مربوط‌به فرمت WebM، افزون‌بر کروم، روی فایرفاکس، اسکایپ و VLC نیز اثر می‌گذارد و هک‌کردن این نرم‌افزارها را در تقریباً تمامی سیستم‌های عامل امکان‌پذیر می‌کند. گوگل می‌گوید که باید همین حالا جدیدترین به‌روزرسانی کروم را نصب کنید.

موزیلا نیز آسیب پذیری فایرفاکس را تایید کرد

باگ امنیتی جدید کروم که با کد CVE-2023-5217 رهگیری می‌شود، ممکن است برای سرقت داده‌ی کاربران به هکرها کمک کند. موزیلا نیز تأیید کرده که فایرفاکس دربرابر باگ جدید آسیب‌پذیر است. فرمت VP8 WebM به‌صورت بسیار گسترده استفاده می‌شود و همین موضوع، سرویس اکثر شرکت‌های بزرگ مثل لاجیتک و انویدیا و ای‌ام‌دی را آسیب‌پذیر می‌کند.

با اعلام گوگل، بهره‌برداری هکرها از آسیب‌پذیری جدید آغاز شده است. این شرکت هیچ جزئیات دقیقی درباره‌ی حملات ارائه نداده است. با نصب کروم ۱۱۷ و فایرفاکس ۱۱۸ امنیت سیستم خود را افزایش دهید

منبع: زومیت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.