کد خبر : 12702
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 21:42

بیش از یک میلیون سرباز گواهینامه مهارتی گرفتند

بیش از یک میلیون سرباز گواهینامه مهارتی گرفتند
مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: گواهینامه‌های مهارتی سربازان وظیفه از یک میلیون و 450 هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سردار موسی کمالی، مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره جزئیات ششمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری مهارت آموزی، اظهار کرد: شورای عالی سیاستگذاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح است که با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، معاونت ستاد کل، ۹ وزارتخانه، ۵سازمان و نهادهای ذی‌ربط همچون کمیته امداد، جهاد دانشگاهی، جمعیت هلال احمر و… به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی افزود: ششمین جلسه شورا نیز در ۱۷ مهرماه با حضور اعضا تشکیل و آخرین وضعیت مهارت آموزی کارکنان وظیفه به بحث و گفتگو گذاشته شد.

سردار کمالی با بیان اینکه گزارش ۶ ساله عملکرد قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در این شورا توسط فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مطرح شد، گفت: مهارت آموزی سربازان وظیفه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر را باید تمامی دستگاه‌های متولی به نحو احسنت در دستور کار خود قرار دهند و در همین راستا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در ششمین جلسه شورا بر اهمیت و ضرورت مهارت آموزی تاکید کرد که دستگاه و سازمان‌های نیروهای مسلح اهتمام بیشتری برروی این امر داشته باشند.

مهارت آموزی سربازان با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: در همین راستا باتوجه به اهمیت مهارت آموزی سربازان وظیفه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مواردی را از جمله توجه و ارتقا کمیت و کیفیت مهارت آموزی تاکید کردند که باید استانداردها لحاظ شود و زیرساخت‌ها از جمله سامانه مهارت آموزی نیز به سرعت آماده سازی شود.

وی ادامه داد: بروزرسانی تفاهم‌نامه‌ها، در نظرگیری زمان و مکان مناسب برای آموزش‌ها، پیگیری نظارت میدانی از استان‌ها با حضور دستگاه‌های دولتی ،پیگیری اشتغال جوانان مهارت دیده … از جمله مواردی بود که سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر آن تاکید داشتند.

سردار کمالی بیان کرد: گواهینامه‌های مهارتی سربازان وظیفه نیز از ۱ میلیون و ۴۵۰هزار نفر عبور کرده که از این تعداد ۷۶۳ هزار نفر گواهی تخصصی و۶۲۴ هزار نفر گواهی عمومی گرفتند، ۱۴ هزار و ۵۴ نفر استاد کار و ۱۴۰۰مربی تربیت و بکارگیری شده ‌ند و ۱۸۰ سفر استانی و بالغ بر ۲۵۰۰نظارت صورت گرفته است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروها اعلام کرد: با توجه به اوامر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، مطالبه مردم و جوانان سرباز، تاکید ریس ستادکل، مهارت آموزی سربازان با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد و به دنبال روزی هستیم که تمامی جوانان با کسب مهارت تخصصی از خدمت ترخیص شوند و نگرانی نسبت به اشتغال بعد از خدمت نداشته باشند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.