کد خبر : 11361
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 16:12

وزنامه جمهوری اسلامی:

گلابی برجام که فایده نکرد؛ منتظریم سیب شانگهای و پرتقالِ بریکس کاری بکند!

گلابی برجام که فایده نکرد؛ منتظریم سیب شانگهای و پرتقالِ بریکس کاری بکند!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نمودار‌های رسانه‌ای حضرات با واقعیت‌های کف بازار یک جوری ناهمخوانی دارد. از گلابی‌های برجام که گذشت ان‌شاءالله سیبِ شانگهای و پرتقالِ بریکس کام مردم را شیرین کند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بزرگواران می‌فرمایند، نفت می‌فروشیم، پولش را هم می‌گیریم. بدون برجام و اف‌ای‌تی‌اف. چند برابر سابق هم می‌فروشیم. تازه درسِ دیپلماسی هم می‌دهیم با برقراری روابط با فلان و بهمان.

این، خیلی خوب است. هم این که بدون برجامِ فلان فلان شده و اف‌ای‌تی‌افِ بهمان شده، به فراوانی نفت می‌فروشیم و به کوری چشم غربی‌ها، هم این که راحت، پولش را هم می‌گیریم. هم این که با روابط‌مان آمریکای جهانخوار را به گوشه انزوا فرستاده‌ایم.

فقط یک سؤال کوچک پیش می‌آید از این بزرگان که این دستاورد‌ها را کی باید ببینیم؟ به قول معروف، “پس کو؟ ” می‌گویند، چاله‌های ازقبل مانده را پُر کرده‌ایم و بدهی‌های دولت قبل را داده‌ایم! می‌گوئیم سلمنا. خدا خیرتان دهد و توان تان را مضاعف فرماید فقط به این نکته کوچک هم بزرگوارانه توجه فرمائید که آیا بدهی دولت سابق، خارجی و دلاری بوده است که از همان قطر برای طلبکاران حواله شده است یا ریالی؟ اگر ریال است که باید در همین کشور خرج شود. در حقیقت از این جیب به آن جیب است و نتایجش باید در بازار خودمان نمود ملموس داشته باشد. به هر حال فرق نمی‌کند الف پول به بازار بیاورد یا ب. آنچه بازار را تکان می‌دهد پول است نه آورنده پول اما….

اما آنچه ملموس است نه رونق، گرانی و تورم است که حال مردم را ناخوش می‌کند. برخی‌ها البته این را نتیجه شکسته شدن رکورد چاپ پول می‌دانند. مردم چیزی از این مباحث تخصصی نمی‌دانند فقط همین که می‌روند از بازار چیزی بگیرند و هر روز قیمت‌ها بالاتر می‌روند، می‌فهمند شرایط چنان که دوستان می‌فرمایند نیست.

نمودار‌های رسانه‌ای حضرات با واقعیت‌های کف بازار یک جوری ناهمخوانی دارد. از گلابی‌های برجام که گذشت ان‌شاءالله سیبِ شانگهای و پرتقالِ بریکس کام مردم را شیرین کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.