کد خبر : 14688
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 9:55

مراحل گزینش قبول شدگان آزمون استخدام آموزگار + جزئیات

مراحل گزینش قبول شدگان آزمون استخدام آموزگار + جزئیات
پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری برای طی مراحل اداری استخدام چه مدارکی باید داشته باشند و به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگار، امروز اعلام شد تا مشکل کمبود معلم در برخی مدارس حل شود.

بر این اساس داوطلبانی که در کارنامه آزمون جزء معرفی شدگان برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری، فرایند ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش وزارت آموزش و پرورش هستند، موظفند برای اقدامات بعدی، در تاریخ اول آبان ۱۴۰۲ به آدرس درگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ مربوط مراجعه و بر اساس توضیحات و زمان‌بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان مربوط، از زمان و مکان دقیق کنترل، ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش خود اطلاع یافته و اقدام لازم را به عمل آورند.

هر یک از داوطلبان معرفی شده موظفند طبق تقویم زمان‌بندی درگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان محل طبق مراحل زیر جهت حضور در فرایند ارزیابی تکمیلی و همچنین بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش اقدام کنند.

مراحل ارزیابی و گزینش

مرحله اول: داوطلب معرفی شده(واجد شرایط) باید جهت کنترل و بررسی وضعیت ارزیابی تکمیلی در مراحل قبلی آزمون و یا بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری در زمان ثبت‌نام در آزمون و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی در این مرحله حضور یابد.

مرحله دوم: در صورت تأیید داوطلب در مرحله اول، چنانچه داوطلب حدنصاب امتیاز لازم در ارزیابی تکمیلی نداشته و یا فاقد امتیاز ارزیابی تکمیلی است با دریافت معرفی‌نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله اول و با در دست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور، باید طبق زمان اعلام شده توسط اداره کل استان مربوط جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی در حوزه ارزیابی تعیین شده مراجعه کند.

مرحله سوم: داوطلب حسب تشخیص هسته گزینش آموزش و پرورش استان نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی اقدام و فرم تکمیل شده را به همراه مدارک مورد نیاز شامل دو قطعه عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و توضیحات صفحات شناسنامه به هسته گزینش استان تحویل دهد و در صورت ضرورت با اطلاع‌رسانی قبلی هسته گزینش جهت مصاحبه گزینش و فرایند مورد نیاز شرکت کند. بدیهی است عدم مراجعه داوطلب در زمان و مکان مورد نظر جهت طی مراحل گزینش که قبلا اطلاع‌رسانی صورت گرفته به منزله انصراف از مراحل استخدام تلقی خواهد شد.

نکات مهم

نکته اول: با توجه به اینکه ارزیابی تکمیلی در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام خواهد شد، عدم مراجعه داوطلب در روز، تاریخ، و ساعت تعیین شده به منزله انصراف تلقی خواهد شد و به هیچ عنوان برگزاری مجدد سنجش و ارزیابی تکمیلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

نکته دوم: با توجه به اینکه در زمان انتخاب کد شغل‌محل به داوطلبان اجازه داده شد تا نسبت به اصلاح بومی بودن اقدام کنند بنابراین داوطلبانی که مراحل قبلی جزء معرفی‌شدگان بودند ولی در اعلام نتایج نهایی آزمون در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی قرار نگرفته‌اند، علاوه بر کنترل و بررسی امتیاز ارزیابی تکمیلی و حد نصاب لازم در آزمون، کنترل بومی‌پذیری بر مبنای خوداظهاری داوطلب الزامی خواهد بود.

نکته سوم: داوطلبان معرفی شده در مرحله بررسی مدارک که متقاضی استفاده از سهیمه بومی از محل بند مربوط به احراز سابقه ۱۰ سال سکونت هستند، برای تأیید اطلاعات خوداظهاری مبنی بر بومی شهرستانی، باید فرم استشهاد محلی را تکمیل کرده و پس از تأیید مرجع مربوط در زمان مراجعه به اداره‌کل آموزش و پرورش مربوط جهت بررسی مدارک، همراه داشته باشند. در صورت عدم ارائه مدارک بومی شهرستانی، امتیاز بومی از نمره مکتسبه کسر خواهد شد و وضعیت داوطلب بر اساس نمره مکتسبه جدید در رقابت با سایر متقاضیان ملاک عمل قرار خواهد گرفت. البته مدارک ارائه شده برای اعمال بومی‌پذیری صرفاً برای این مرحله از آزمون قابل استناد خواهد بود.

نکته چهارم: عدم مراجعه متقاضی در مهلت اعلام شده بر اساس این اطلاعیه و همچنین اطلاعیه‌ها و زمان اعلام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مربوط، جهت شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات و یا کنترل و انجام ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی شده و جایگزین معرفی خواهد شد.

نکته پنجم: اگر مدارک و مستندات ارائه شده توسط داوطلب در این مرحله مورد تأیید قرار گرفت، از این داوطلبان در صورت نداشتن امتیازهای لازم ارزیابی تکمیلی در مراحل قبلی آزمون، سنجش و ارزیابی تکمیلی و همچنین بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به عمل خواهد آمد. ضمنا پس از شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی، پذیرفته‌شدگان نهایی برای انجام سایر مراحل استخدامی به اداره‌کل آموزش و پرورش استان مربوط معرفی خواهند شد.

نکته ششم: کنترل و انجام ارزیابی تکمیلی،‌ صرفا در مهلت تعیین شده امکان‌پذیر است. انجام ارزیابی تکمیلی مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

نکته هفتم: چنانچه شرایط داوطبان در مراحل اعلام شده مورد تأیید نبوده و یا حدنصاب‌های لازم در دفترچه آزمون و اطلاعیه تکمیل ظرفیت را کسب نکنند و یا صلاحیت‌های عمومی آنها مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نگیرند از فرایند گزینش نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی حذف خواهند شد.

مدارک لازم

مدارک مورد نیاز در زمان بررسی مدارک و مستندات خود اظهاری داوطلبان وفق تقاضانامه در زمان ثبت‌نام:

– تکمیل فرم پیوست اعلام آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی

– اصل و تصویر مدارک سجلی و هویتی داوطلب(کارت ملی/ شناسنامه و شناسنامه فرزندان)

– اصل و تصویر مدارک تحصیلی(گواهینامه موقت یا دانشنامه)

– اصل و تصویر مدارک مربوط به فرم استشهاد محل سکونت(برای داوطلبان بومی متقاضی از محل بند مربوط به احراز سابقه ۱۰ سال سکونت)

– اصل و تصویر مدارک مربوط به استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثارگران

– اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان( دانش‌آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع کرده و دوره آموزش نظامی خود را طی کرده‌اند، باید گواهی پایان دوره آموزشی و شروع پروژه تحقیقاتی خود را ارائه کنند).

– اصل و تصویر مدارک مربوط به مستندات فعالیت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، جهادی و ….

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.