کد خبر : 11477
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 20:30

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۷۵ هزار معلم در سال جدید خبر داد

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۷۵ هزار معلم در سال جدید خبر داد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون آموزگاری پذیرفته شده‌اند، گفت: پیش بینی ما این است که تا آخر مهر ماه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را تمام کنیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: اگر بخواهیم مبتنی بر استانداردها آمار دهیم باید بگوییم که در آموزش و پرورش قریب به ۲۰۰ هزار معلم کمبود سنواتی داریم.

وی با اشاره به برگزاری ارزیابی تکمیلی در آزمون آموزگاری و دبیری یادآور شد: کاری که همکاران ما در این دوره کردند ستودنی است. خرداد، تیر، مرداد و شهریور مهم ترین و پیچیده ترین فرآیند ساماندهی و سازماندهی را انجام دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۷۵ هزار معلم جدید جذب می کنیم، تصریح کرد: علاوه بر جذب این ۷۵ هزار معلم جدید، از طریق به کارگیری پیشکسوتان و بازنشستگان و به کارگیری دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت‌هایی از این دست کمبود خود را جبران می‌کنیم.

۷۵هزار ردیف استخدامی ویژه آموزش و پرورش

به گفته صحرایی، از ۷۵ هزار ردیف استخدامی ویژه آموزش و پرورش، ۲۵ هزار ردیف مربوط به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و باقی ردیف‌ها مربوط به جذب از طریق برگزاری آزمون آموزگاری و دبیری و هنرآموزی بوده است.

وی توضیح داد: دو ردیف استخدامی ما که مربوط به معلمان ابتدایی و معلمان هنرستان‌ها و دبیران متوسطه بود، اجرا شده است. نتایج آزمون آموزگاری اعلام شد. ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته شدند. برای این آزمون تکمیل ظرفیت نیز خواهیم داشت. برای تکمیل ظرفیت نیز باید از نو دفترچه صادر شود تا همه امکان شرکت داشته باشند. پیش بینی ما این است که تا آخر مهر ماه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را تمام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز نتایج نهایی آزمون دبیری اعلام نشده است، ادامه داد: دلیل اینکه الان شاهد این شرایط (کمبود معلم) هستیم، این است که هنوز نتایج یکی از آزمون‌های ما به طور کامل اعلام نشده است. اما اینکه می‌گویند «ما معلم در کلاس نداریم» را باید اصلاح کنیم، چراکه همه آموزش و پرورش معلم است و رده شغلی همه ما در آموزش و پرورش از دبیر گرفته تا وزیر، همه معلم هستیم. لذا وقتی کلاسی خالی است باقی معلمان ما کلاس را پر می‌کنند، کار تدریس بچه‌ها ادامه پیدا می‌کند تا معلم اصلی بچه‌ها ملحق شود.

کسری معلم از زمان کم شدن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده

صحرایی با طرح این پرسش که مگر این کسری معلم در دو سال این دولت ایجاد شده است؟، خاطر نشان کرد: این کسری زمانی شروع شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه راهبردی نظام است به زیر ۴۰۰۰ نفر رسید و امروز آثار آن سیاست غلط را در آموزش و پرورش می‌بینیم. سیاست تامین معلم به جای تربیت معلم امروز اثر خود را نشان داده است و این دولت می خواهد این سیاست را به تربیت معلم باز گرداند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: این دولت ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را امسال ۲۰ درصد افزایش داد و سال‌ آینده نیز این کار را خواهد کرد ولی این کسری دو ساله ایجاد نشده که دو ساله برطرف شود. گرچه این دولت در انجام کارهای جهادی و چند پله را با یک قدم برداشتن خود را نشان داده است. ان شاءالله در پایان این دولت به جایی برسیم که این مساله به طور جدی حل شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.