کد خبر : 5884
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 13:34

یک کوله پشتی پر از نوشت‌افزار برای سال تحصیلی جدید چند؟

یک کوله پشتی پر از نوشت‌افزار برای سال تحصیلی جدید چند؟
بر اساس گزارش‌های میدانی، بازار نوشت‌افزار در آستانه شروع سال تحصیلی تنوع بالایی دارد، به طوری که می‌توان یک کوله‌پشتی حاوی چهار دفتر مشق، یک دفتر نقاشی، دو مداد مشکی و قرمز، مدادرنگی ۱۲ تایی، یک مداد نوکی، پاک‌کن، خودکار، غلط‌گیر و جامدادی را حداقل با ۲۷۰ هزار تومان و حداکثر حدود بیش از ۱۲ میلیون تومان پر کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در این میان گزارش‌های میدانی از خرده‌فروشی‌ها و همچنین بررسی فروشگاه‌های آنلاین نشان می‌دهد که قیمت یک بسته مداد مشکی ۱۲ تایی بسته به نوع و برند آن ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. البته قیمت بسته ۱۲ تایی مداد مشکی مخصوص طراحی به بیش از ۹۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. قیمت مداد نوکی نیز از حدود ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود یک میلیون تومان هم می‌رسد. البته برای اتدهایی با برندهای خارجی و برای کاربردهای تخصصی تا ۱۸ میلیون تومان هم قیمت دارد.

همچنین در حال حاضر ارزان‌ترین خودکار در بازار حدود ۶۰۰۰ تومان قیمت دارد و قیمت برخی از انواع خودکار به حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. اما برخی خودکارها و روان‌نویس‌های خاص تا بیش از ۲۴ میلیون تومان هم قیمت دارند. قیمت خودکارهای رنگی نیز در ارزان‌ترین حالت در بسته‌های شش‌تایی حدود ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود و در گران‌ترین حالت نیز روان‌نویس‌های رنگی در بسته‌های ۵۰ تایی به قیمت بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت هر بسته مداد رنگی ۱۲ تایی حدود ۲۴ تا حدود ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته مدادرنگی‌های با تنوع رنگ بیشتر قیمت بالایی دارد، به طوری که مدادرنگی ۱۲۰ رنگ از یک برند معروف خارجی در برخی فروشگاه‌های آنلاین نزدیک به ۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

غلط‌گیر هم ۱۳ تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد و پاک‌کن حدود هفت تا ۱۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته پاک‌کن‌های برقی هم در بازار هست که تا حدود ۳۹۰ هزار تومان هم قیمت دارد.

در این میان قیمت دفتر نقاشی بسته به نوع، تعداد برگ و طرح آن در مدل‌های معمولی از ۱۸ هزار تومان شروع می‌شود و برای مدل‌های مخصوص آبرنگ به بیش از ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. دفتر مشق هم ۱۸ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد که قیمت‌های بالا مربوط به دفترهای کلاسوری است.

قیمت جامدادی هم از حدود ۱۸ هزار تومان شروع می‌شود و برخی از انواع لوکس آن با طرح‌های خاص تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم قیمت دارد.

در نهایت محصول اصلی دانش‌ آموزان و دانشجویان کیف کوله پشتی است که قیمت انواع ساده و معمولی آن برای سنین ابتدایی بین ۹۰ تا نزدیک شش میلیون تومان قیمت دارد، اما برای بزرگسالان بسته به برند و کیفیت کوله پشتی، قیمت از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا نزدیک ۲۰ میلیون تومان هم قیمت دارد.

بر این اساس خرید یک کوله پشتی و پر کردن آن برای دانش‌اموزان با خرید کالاهای ارزان‌تر حاوی حداقل چهار دفتر مشق، یک دفتر نقاشی، دو مداد مشکی و قرمز، مدادرنگی ۱۲ تایی، یک مداد نوکی، پاک کن، خودکار، غلط‌گیر و جامدادی حداقل حدود ۲۷۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت که رقم معقولی به نظر می‌رسد.

اما حداکثر هزینه خرید و پر کردن یک کوله پشتی با اقلام یاد شده با برندهای لوکس حدود ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.