کد خبر : 9567
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 8:27

زاکانی: مشکل تامین برق مترو پرند حل شد

زاکانی: مشکل تامین برق مترو پرند حل شد
شهردار تهران از انعقاد تفاهم برای حل مشکل تأمین برق متروی پرند خبر داد و گفت: این خط آماده است و ما به صورت دو لاین رفت و برگشت خط متروی پرند را آماده کردیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علیرضا زاکانی صبح امروز در جلسه ستاد استقبال از مهر با بیان اینکه امروز همه دستگاه‌ها در کنار یکدیگر حضور دارند تا شرایط تردد در تهران با آغاز سال تحصیلی بهبود یابد، گفت: امروز اتوبوس، مترو و تاکسی با ظرفیت حداکثری خود در خدمت شهروندان هستند، به گونه‌ای که ۲۰۴۷ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال بوده و تاکسیرانی نیز با ایجاد ظرفیت در سرویس مدارس و همچنین ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان استثنائی شرایط متفاوتی را نسبت به سال گذشته در شهر تهران ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی وضعیت نظارت هوشمند تصویری بهبود یافته است. گفت: امیدوارم امسال سال خوبی باشد و در اوج همکاری و پیوستگی بتوانیم گام‌های موثری در خدمت به شهروندان برداریم.

علیرضا زاکانی در حاشیه این جلسه نیز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز آغاز امامت امام زمان، گفت: چشم‌مان امروز به سالروز امامت حضرت مهدی موعود روشن شده و این تقارن با سالروز هفته دفاع مقدس و شروع بکار مدارس اتفاق بسیار مبارکی است.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در بالاترین سطح خدمتگزاری به شهروندان به خصوص محصلین قرار دارد. گفت: از مدت‌ها قبل تمهیداتی اندیشیده شده و تمهیدات خاصی در حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو داشته‌ایم و علاوه بر این همکاری خوبی بین دستگاه‌ها رخ داده و در یک کلام مجموعه‌های خدمتگزار در مسیر خدمت به شهروندان هستند تا کمترین گره ترافیکی را داشته باشیم.

همه ظرفیت حمل و نقل عمومی در شهر فعال است

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی تلاش‌های زیادی انجام شده است، اظهار کرد: در شش ماهه امسال یک و نیم برابر کل سال‌های اخیر آسفالت در شهر تهران توزیع شده و امروز یک میلیون تن آسفالت در معابر تهران ریخته شده است.

زاکانی با بیان اینکه تمام تلاش خود را داشته‌ایم که ظرفیت ناوگان را افزایش دهیم، ادامه داد: امروز که من با شما صحبت می‌کنم همه ظرفیت حمل و نقل عمومی در شهر فعال است و امسال در حوزه سرویس مدارس دانش آموزان استثنائی اقدام ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی در خصوص سرانجام افتتاح متروی پرند با اشاره به اینکه این مترو با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. در مورد زمان دقیق افتتاح این خط گفت: اجازه دهید که زمان افتتاح را دولت اعلام کند اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این خط آماده است و ما به صورت دو لاین رفت و برگشت این خط را آماده کردیم.

شهردار تهران در خصوص موضوع تأمین برق فیدرهای برق متروی پرند نیز با بیان اینکه پریروز تفاهمی صورت گرفت که اجازه بررسی و نحوه انشعاب از یک پست برق موجود را داشته باشیم، اظهار کرد: زیرساخت‌ها آماده است و تست گرم متروی پرند را باید انجام دهیم و تنها گلوگاه انشعاب برق بود که پریروز این اجازه داده شد.

مشکل جمع‌آوری زباله یک مسئله ۵۰ ساله است

وی در خصوص وضعیت جمع‌آوری زباله در تهران و قول وی برای حل یک ماهه مشکل جمع‌آوری زباله در پایتخت نیز گفت: وعده وی در خصوص حل مشکل قراردادهای پسماند در یک ماه بود و مشکل جمع‌آوری زباله یک مسئله ۵۰ ساله است و با یک ماه حل نمی‌شود.

زاکانی در خصوص سرانجام ۶۳۰ واگن مترو هم عنوان کرد: موضوع ۶۳۰ واگن تمام شده و در سفرم در چین که در این ماه است قراردادها منعقد می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.