کد خبر : 18131
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 12:18

چالش های نیروی انسانی پرورشی در مدارس کشور

چالش های نیروی انسانی پرورشی در مدارس کشور
دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت، کمبود نیروی انسانی پرورشی، کیفیت تربیتی اخلاقی نیروی پرورشی، نبود آموزش موثر نیروها، ضعف در فرآیند تربیت نیرو، به روزرسانی نشدن موثر نیرو، جذب و گزینش نیرو، تخصص نداشتن نیروی انسانی، تعدد وظایف نیروی انسانی و به کارگیری غیرتخصصی نیرو را از چالش های مطرح حوزه نیروی انسانی پرورشی بیان کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ هشتمین جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع «ادامه ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی» برگزار شد. این جلسه با حضور جلال موسوی معاون تربیتی ستاد تعلیم و تربیت، برخی از معاونان وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای کمیسیون در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

عباس نصرتی دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت با ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی، چالش‌های احصا شده پس از مصاحبه های میدانی و هم اندیشی با اساتید پرورشی و فعالان مردمی و همچنین نظر سنجی های مختلف از معلمان و مربیان عرصه تربیت را در ۹ عرصه و هفت خوشه بیان کرد.

کمبود نیروی انسانی و ضعف در کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی اولین چالشی بود که در جلسه به بحث و تبادل نظر درباره آن پرداخته شد.

وی کمبود نیروی انسانی پرورشی، کیفیت تربیتی اخلاقی نیروی پرورشی، نبود آموزش موثر نیروها، ضعف در فرآیند تربیت نیرو، به روزرسانی نشدن موثر نیرو، جذب و گزینش نیرو، تخصص نداشتن نیروی انسانی، تعدد وظایف نیروی انسانی و به کارگیری غیرتخصصی نیرو را از چالش های مطرح حوزه نیروی انسانی پرورشی دانست.

نصرتی در ادامه ارائه طرح تحول پرورشی افزود: بازتعریف رشته امور تربیتی با رویکرد تربیت دینی متناسب با ماموریت‌های تحولی معاونت پرورشی، تشکیل هسته‌های تحولی در هر استان با استفاده از ظرفیت نیروهای زبده پرورشی و شبکه سازی نیروهای ورودی جدید ذیل هسته‌های تحولی جهت انتقال تجربیات، اصلاح روش جذب و گزینش نیروی مستعد در حوزه پرورشی، حمایت و استفاده از ظرفیت نیروی تربیتی مردمی مانند طرح امین، طرح شهید بهنام محمدی و تشکیل تیم مربیان تربیتی مدرسه به جای نفر تربیتی از راهکارهای درنظر گرفته شده در راستای بهبود چالش کمبود نیروی انسانی و ضعف کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی است.

در این جلسه حاضران بر باز تعریف رشته امور تربیتی، انتخاب اساتید با رویکرد تربیت دینی، افزایش ظرفیت پذیرش، تدوین برنامه‌های عملیاتی، مشخص شدن ماهیت کار مربی پرورشی، انتظارات از مربیان پرورشی تاکید کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.