کد خبر : 11283
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 18:07

انتقاد از وعده‌های مکرر رئیسی و قالیباف در دولت روحانی؛ ماجرای ما و حضرات همان حکایت «ما را یاد، شما را فراموش» است!

انتقاد از وعده‌های مکرر رئیسی و قالیباف در دولت روحانی؛ ماجرای ما و حضرات همان حکایت «ما را یاد، شما را فراموش» است!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: چرا مسئولان محترم تا به کرسی نرسیده‌اند حرف‌هایی می‌زنند و چون به قدرت می‌رسند آن کار دیگر می‌کنند؟ ماجرای ما و حضرات همان حکایت «ما را یاد، شما را فراموش» است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه جمهوری اسلامی از محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی به خاطر عمل نکردن به وعده‌هایی که به بازنشستگان داده بودند، انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، «بازنشستگان عزیز لشکری و کشوری که در کشور هستند. اینها، بعضی‌ها فکر می‌کنند خرج‌شان کم شده، بابا نوه آمده، نتیجه آمده، باید برود هدیه بخرد برای بچه‌ها… این‌ها خرج‌شان چند برابر شده است.» این فرمایشات مظبوط کسی است که در سال ۱۳۹۶ می‌خواست “دولت کار و کرامت” را تشکیل دهد. «ما مصممیم در دولت مردم این اطمینان را به آنان بدهیم که هیچ وقت نگران یخچال‌هاشان نباشند یعنی هر موقع یخچا‌لشان را باز کردند مطمئن باشند یخچالشان پر است. یکسان سازی را ان‌شاالله انجام بدهیم….» این هم بیانات کسی است که آهنگ تشکیلِ “دولت مردم” را داشت.

آن سال البته هر دو ناکام ماندند و ما دلخور که چرا بلند نظرانی چنین، دست‌شان از کرسی ریاست جمهوری کوتاه ماند تا سفره ما کوچکتر شود. اما دلخوری ما چندان دوام نیاورد چون دومی به ریاست مجلس رسید و اولی هم در دور بعد رئیس‌ جمهور شد. برنامه توسعه هفتم را هم به قلم تدبیر خویش نوشتند اما چنان که نماینده مهریز در مجلس اعلام کرده است “همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم وجود داشت در برنامه هفتم حذف شد.”

این روزنامه افزوده است: چرا مسئولان محترم تا به کرسی نرسیده‌اند حرف‌هایی می‌زنند و چون به قدرت می‌رسند آن کار دیگر می‌کنند؟ ماجرای ما و حضرات همان حکایت «ما را یاد، شما را فراموش» است. فراموش کرده‌اند هم حرف‌های خود را و هم حال بازنشستگان را. اما این را از بازنشستگان کشور بشنوند که ما نمی‌خواهیم خرج ما را حساب کنند و حقوق بدهند. تورم خود را محاسبه کنند، سبد معیشت را در نظر بگیرند. آن وقت حقوقی که برای ما در نظر می‌گیرند نه این خواهد بود که هست. بازنشستگان تامین اجتماعی هم خواهانِ اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است. آیا حضراتی که پیشتر نگران وضع بازنشستگان بودند برای آسودگی خیالشان کاری خواهند کرد؟! می‌مانیم و امسال هم می‌بینیم…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.