کد خبر : 10517
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 8:56

طرح ساماندهی خودروهای سنگین در دستور کار پلیس راهور تهران

طرح ساماندهی خودروهای سنگین در دستور کار پلیس راهور تهران
رييس پليس راهور تهران گفت: بر روی میکسرها جی‌پی‌اس نصب شده و پلیس ترددهای آنان را بصورت هوشمند و سامانه‌ای کنترل و بررسی می‌کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران اظهار کرد: برخورد با تخلفات خودروهای سنگین همیشه جزء دغدغه های پلیس بوده و دلیل آنهم بخاطر این است که این خودرو ها ابعاد ، حجم و اتفاع و وزن بیشتری نسبت به سایر خودروها دارند.

وی افزود : اگر رانندگان ماشین های سنگین تخلفی انجام دهند و باعث حادثه شوند مسلما شدت و عمق تصادف بسیار زیاد است و اگر سرعت این خودروها زیاد هم باشد باعث حوادث فوتی می شود و اگر باعث واژگونی گردند احتمال فوت راننده کامیون متصور خواهد بود .

رییس پلیس راهور تهران یادآور شد: پلیس طرح ساماندهی خودروهای سنگین را در دستور کار خود دارد، مانند اینکه بر روی میکسر ها جی پی اس نصب شده و پلیس ترددهای آنان را بصورت هوشمند و سامانه ای کنترل و بررسی می نماید .

سرهنگ موسوی پور افزود : یکی از تخلفاتی که این خودروهای انجام می دهند تردد در ساعات شبانه است که رانندگان آنها سعی می کنند مسیر بیشتری را تردد نمایند و بار بیشتری را حمل می کنند تا درآمد بیشتری را داشته باشند و معمولا با سرعت غیرمجاز تردد می‌کنند.

ترددهای خطرساز باعث دلهره و ترس دیگر رانندگان سواری هم گردد

وی گفت : این وسیله نقلیه سنگین با سرعت زیاد می خواهد حرکت کند و یک سواری پراید هم در کنار آن در حال حرکت باشد و راننده آن اگر مهارت لازم را نداشته باشد و این خودروی سنگین با سرعت زیاد حرکت کند اگر هم با هم برخوردی نداشته باشند ، راننده پراید شاید نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل نماید و در نهایت شاید باعث انحراف از مسیر هم بشود .

وی افزود : شاید این ترددهای خطرساز باعث دلهره و ترس دیگر رانندگان سواری هم گردد و اگر اتفاقی پیش بیاید شاید راننده کامیون نتواند وسیله خود را کنترل نماید و در نهایت شاید کار به واژگونی هم برسد .

سرهنگ موسوی پور گفت : خیلی از وسایل نقلیه سنگین که در تهران تردد می کنند از شهرستان ها می آیند و یک مسیر طولانی را آمده و خسته و خواب آلود هستند ولی باز با این وجود به مسیر خود ادامه می دهند که این کار بسیار خطرناک است و باعث خطرات و حوادث بسیاری می شوند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.