کد خبر : 8296
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 23:33

رئیس انجمن صنعت تایر؛

جبران کمبود لاستیک با تخلیه انبارها

جبران کمبود لاستیک با تخلیه انبارها
میرزایی گفت: بخشی از کمبود لاستیک سواری در کشور را با خالی کردن انبارها جبران کرده‌ایم تا مشکلی در بازار ایجاد نشود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جمال میرزایی گفت: قیمت برخی از مواد اولیه تولید لاستیک همزمان با افزایش جهانی قیمت نفت ، شرایط سیاسی جهان و نرخ ارز تغییر کرد که در تمام بخش های تولید صنعت تایر اثر گذار بوده است .

به گفته رئیس انجمن صنعت تایر، نرخ ارز در صنایع پتروشیمی ۳۱ تا ۴۰ درصد تغییر داشته و نرخ نهاده ها هم ۴۱ درصد رشد داشته است.

او می گوید: ۸۰ درصد قیمت تمام شده لاستیک، مواد اولیه است و در حال حاضر قاچاق معکوس باعث کمبود تایر در بازار شده و به دلیل افزایش تقاضا شاهد نوسان قیمتی بوده ایم.

میرزایی گفت: ما درخواست اصلاح قیمت از اسفند سال ۱۴۰۰ تا بهمن سال ۱۴۰۱ را داشته ایم اما در طی دو سال گذشته با اصلاح قیمت ۳۰ درصدی موافقت شده است.

رئیس انجمن صنعت تایر افزود: در حال حاضر به دلیل این مشکلات تایر تبدیل به کالای سرمایه ای شده است. حمایت از صنعت تایر و جلوگیری از رانت و قاچاق معکوس خود زمینه ساز جلوگیری از سرمایه ای شدن این کالا می شود.

یک میلیون حلقه کمبود لاستیک داریم

او گفت: در صورتی که به یک تعادل در حوزه تولید برسیم ما شاهد بهبود وضعیت این بازار خواهیم بود چرا که در حال حاضر یک میلیون حلقه کمبود لاستیک داریم و خرید مازاد و سرمایه ای هم باعث برهم خورد بازار لاستیک شده است.

میرزایی بیان کرد: با طراحی سامانه یکپارچه و ارائه لاستیک از طریق نمایندگی، مدیریت توزیع داشته ایم اما متاسفانه شاهدآن هستیم که افرادی در جامعه که در حال حاضر نیازی به تایر ندارند اما اقدام به خرید تایر می‌کنند.

او در خصوص بسته شدن سامانه های فروش گفت: با توجه‌ به افزایش چشم گیر تقاضا برای مدیریت توزیع و طولانی شدن انتظار برخی از روزها اقدام به بسته کردن سایت می کنیم تا بخشی از تقاضا و ثبت نام کنندگان لاستیک خود را دریافت کنند.

او گفت : ۱۰ درصد در سواری کاهش تولید داشته ایم اما کمبود در این بخش را از طریق خالی شدن انبارها جبران کرده ایم اما در کل یک میلیون حلقه لاستیک در کشور کمبود داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.