کد خبر : 6400
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 8:48

کرمانشاه رکورد تولید جو در کشور را شکست

کرمانشاه رکورد تولید جو در کشور را شکست
به دنبال شکسته شدن رکورد ۲۰ ساله تولید گندم در کرمانشاه، این استان توانست برای نخستین بار رکورد بیشترین میزان تولید در محصول جو را نیز در سال زراعی جاری شکسته و عنوان نخست این محصول را به نام خود در کشور به ثبت برساند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: در سال زراعی جاری استان کرمانشاه توانست با تولید ۴۴۱ هزار تن جو، رکورد تولید این محصول را برای نخستین بار شکسته و برای اولین بار در کشور نیز رتبه نخست تولید جو را به خود اختصاص دهد.

«فرهاد شریفی» با اشاره به افزایش سه برابری تولید جو در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته افزود: در سال زراعی گذشته این استان با ۱۴۲ هزار و ۱۶۰ تن توانسته بود عنوان چهارم را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری در مجموع حدود ۱۹۹ هزار هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص پیدا کرد که از این میزان ۱۴ هزار هکتار به صورت آبی و حدود ۱۸۵ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: این در حالی است که در سال زراعی گذشته ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیرکشت جو رفته بود که از این میزان ۱۳ هزار آبی و ۱۴۷ هزار هکتار نیز به صورت دیم بود.

مقام دوم و سوم متعلق به خراسان رضوی و همدان

وی با اشاره به افزایش عملکرد در واحد سطح نیز افزود: در سال زراعی گذشته به ازای هر هکتار اراضی آبی چهار تن و ۶۲۴ کیلوگرم و اراضی دیم ۵۶۰ کیلوگرم بود که در سال جاری این میزان به ترتیب در اراضی آبی به چهار تن و ۸۵۳ کیلوگرم و در دیم به ۲ تن و ۱۰ کیلوگرم رسید.

شریفی تاکید کرد: استان کرمانشاه با این میزان تولید مقام اول کشوری و استان های خراسان رضوی و همدان به ترتیب دوم و سوم هستند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.