کد خبر : 19974
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 9:12

کدام کشورها بیشترین آمار جذب مهاجران را داشته‌اند؟

کدام کشورها بیشترین آمار جذب مهاجران را داشته‌اند؟

سال ۲۰۲۲ رکورد ۱۰ سال گذشته مهاجرت شکسته شد و مردم بسیاری برای زندگی با امنیت بیشتر، کار یا تحصیل بهتر محل زندگی خود را تغییر داده‌اند.

اقتصاد پرس؛ سال ۲۰۲۲ رکورد ۱۰ سال گذشته مهاجرت شکسته شد و مردم بسیاری برای زندگی با امنیت بیشتر، کار یا تحصیل بهتر محل زندگی خود را تغییر داده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مجله CEOWORLD در گزارشی تحقیقی اعلام کرد، بر اساس داده‌هایی که در آگوست ۲۰۲۳ به دست آمده، مشخص شده است مردم جهان طی سال ۲۰۲۲ به ۲۱۱ کشور جهان مهاجرت کرده‌اند.

اما بر اساس همین گزارش نیمی از ۲۷۹ میلیون مورد مهاجرتی که طی سال‌های اخیر در جهان به ثبت رسیده، فقط به مقصد ۱۰ کشور جهان صورت گرفته است.

در این میان کشورهایی که سیاست‌های آسان‌تری برای سفر، پذیرش اجتماعی و جو دوستانه‌ای با غریبه‌ها داشته‌اند، همچنین کشورهایی که قوانین آسان‌تری برای اشتغال و مهاجرت دارند، بیشتر توجه مهاجران را جلب کرده‌اند.

طبق این داده‌ها، ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد از پذیرش مهاجران را به خود اختصاص داده و بیش از ۵۰٫۶ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان با اهداف مختلف به این کشور مهاجرت کرده‌اند؛ آلمان با ۱۵٫۷ میلیون و عربستان سعودی با ۱۳٫۴ میلیون در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

بعد از آن نیز روسیه با ۱۱٫۶ میلیون، انگلیس با ۹٫۳ میلیون، امارات با ۸٫۷ میلیون، فرانسه با ۸٫۵ میلیون، کانادا با ۸ میلیون، استرالیا با ۷٫۶ میلیون و اسپانیا با ۶٫۸ میلیون نفر در رتبه‌های چهارم تا دهم جای گرفته‌اند.

گفتنی است منظور از مهاجرت صرف دریافت تابعیت نبوده بلکه اکثر این مهاجرت‌ها برای اقامت و اشتغال یا به دلایل مختلف دیگری همچون تحصیل انجام گرفته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.