کد خبر : 11505
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 22:44

اصلاح سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا

اصلاح سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا
نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در نشستی پیش از برگزاری اجلاس روز جمعه سران این اتحادیه در اسپانیا، درباره متن اصلی اصلاح سیاست مهاجرتی توافق کردند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از النشره: نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در نشستی در بروکسل، پیش از برگزاری اجلاس سران این اتحادیه در روز جمعه هفته جاری در گرانادا واقع در اسپانیا، بر سر متن اصلی اصلاح سیاست مهاجرتی در این قاره به توافق رسیدند.

بر اساس اعلام این رسانه، در توافق جاری ملاحظات ایتالیا در این خصوص نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش النشره، هدف از این قانون که مورد بحث بیشتر از سوی سران هم قرار خواهد گرفت، آن است که اتحادیه اروپا هنگام هجوم مهاجران به یکی از کشورهای عضو، واکنشی مشترک داشته باشد؛ هجومی که می‌ تواند شبیه بحران سال ۲۰۱۶- ۲۰۱۵ باشد.

بر اساس این قانون، مدت نگهداری مهاجران در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا قابل تمدید خواهد بود.

این در حالیست که توافق مذکور باید در نشست اعضای پارلمان اروپا مورد بحث و اجماع نظر قرار گیرد.

احراج مهاجرین که شرایط پناهندگی ندارند

کریاکاس میتسوتاکیس نخست‌ وزیر یونان چندی پیش طی سخنانی در اجلاس کشورهای جنوبی عضو اتحادیه اروپا در پایتخت مالت، خواستار اخراج مهاجرانی که شرایط پناهندگی در کشورهای اروپایی را ندارند، شد.

نخست‌ وزیر یونان اضافه کرد که درباره مهاجرت غیرقانونی به کشورهای اروپایی دارای رویکردی مشابه با جورجیا ملونی، نخست‌ وزیر ایتالیا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه است.

کریاکاس میتسوتاکیس افزود: مهاجرت به کشورهای اتحادیه اروپا باید با شرایط و نیازهای کشورهای عضو مطابقت داشته باشد. اما در حال حاضر این قاچاقچیان انسان هستند که درباره ورود افراد به اروپا تصمیم می‌ گیرند و این روند باید تغییر یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همکاری بیشتر با کشورهای ثالثی شد که مهاجران غیرقانونی از طریق آنها وارد اروپا می‌ شوند.

این مقام یونان گفت: باید روی روند استرداد و اخراج تمرکز کنیم و شرایط بازگرداندن افرادی که دارای شرایط لازم پناهندگی نیستند را به کشورهایشان فراهم سازیم.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.