کد خبر : 17982
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 13:15

قیمت طلا به پایین‌ترین رقم در سه هفته گذشته رسید

قیمت طلا به پایین‌ترین رقم در سه هفته گذشته رسید
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۴ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، قیمت طلا پایین آمده و یک کاهش قیمت هفتگی دیگر را به تجربه کرده است. مقامات فدرال رزرو آمریکا در مورد توقف روند افزایش نرخ بهره مردد شده‌اند.

کاهش نگرانی در مورد گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را پایین آورده است. قیمت طلا پس از ۱۰ درصد افزایش در ماه اکتبر حالا به پایین‌ترین رقم طی سه هفته گذشته رسیده، اما هنوز در محدوده ۱۹۰۰ دلار قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۹۴ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۱٫۶۳ درصدی به ۱۹۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار را که به پایین‌ترین سطح طی ۶ هفته گذشته رسیده بود، افزایش داده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

جروم پاول در روز پنجشنبه هشدار داد فدرال رزرو هنوز متقاعد نشده که سیاست‌های پولی به اندازه کافی محدود کننده هستند و احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره به خاطر تورم بالا وجود دارد. بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۲٫۷۲ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۲۸ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش قیمت ۱٫۹۴ درصدی به ۸۴۵ دلار و ۸۳ سنت رسیده است.

تسنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.