کد خبر : 14103
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 13:07

بانک مرکزی؛ ۲.۸ میلیارد دلار برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شد

بانک مرکزی؛ ۲.۸ میلیارد دلار برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شد
بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از ابتدای امسال تاکنون برای واردات دارو، مواد اولیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مجموعا ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده که بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آن تامین و پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛  بنا بر اعلام بانک مرکزی ، مصطفی قمری‌وفا – مدیر روابط عمومی این بانک – با اعلام این خبر گفت: تامین و تخصیص ارز برای دارو، ماده اولیه دارو، ملزومات دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، ماده اولیه آن و مکمل‌های مربوطه با توجه به اولویت‌های اعلامی از سوی دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

قمری‌وفا تصریح کرد: بانک مرکزی همچنین از ابتدای سال تا ۲۵ مهرماه بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر دستگاه توسط سازمان غذا و دارو، فقط برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها و بهداشتی با ارز ترجیحی مجموعا ۱۵۶ میلیون دلار تخصیص داده که ۱۰۶ میلیون دلار آن تامین و پرداخت شده است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: دو روز پیش نیز سازمان غذا و دارو برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها با اولویت به میزان ۱۲ میلیون دلار در قالب ارز ترجیحی ثبت سفارش کرد که بانک مرکزی هم بلافاصله ارز آنرا تامین کرد و طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

بر این اساس، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاکنون هر ثبت سفارشی را که در حوزه دارو و شیرخشک، با اولویت ارسال کرده‌ است بانک مرکزی ارز آنرا بلافاصله تخصیص داده و تامین کرده است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.