کد خبر : 17542
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 8:55

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه ای عنوان کرد؛

تهدیدات هسته ای رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قوانین بین المللی

تهدیدات هسته ای رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قوانین بین المللی
نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت: استفاده یا حتی تهدید محض از سلاح‌های هسته‌ای، صرف نظر از شرایط یا طرف مسئول، نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان در خصوص تهدیدات هسته‌ای رژیم صهیونیستی نوشت: مایلم توجه شورای امنیت را به موضوع بسیار نگران‌کننده‌ای جلب نمایم، تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان آسیب پذیر و بی‌گناه در نوار محاصره شده غزه. مردم بی‌دفاع فلسطین غزه که در معرض تجاوزات نظامی مداوم اسرائیل، کشتارهای وحشیانه، جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی قرار گرفته‌اند که همگی نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه به حساب می‌آید، اکنون با تهدید هسته‌ای رژیم یاغی اسرائیل روبه‌رو هستند. آنچه نگرانی ما را تشدید کرده، ادعایی است که وزیر میراث اسرائیل در مصاحبه اخیر خود بیان داشته است.

در این نامه همچنین نوشته شده است: یادآوری این نکته عمیقاً نگران‌کننده است که این دومین‌بار در تنها دو ماه گذشته است که مقامات ارشد رژیم اسرائیل به تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای متوسل می‌شوند. پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدیدات صریحی در خصوص استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران را مطرح کرد.

نمایندگی ایران تصریح کرد: استفاده یا حتی تهدید محض از سلاح‌های هسته‌ای، صرف نظر از شرایط یا طرف مسئول، نه‌تنها نقض آشکار حقوق بین‌الملل، بلکه همچنین به اصول اساسی مندرج در منشور ملل متحد، به ویژه ماده ۲ (۴) است.

در نامه نمایندگی ایران توضیح داده شده: علاوه بر این، آنچه این وضعیت را بیش از پیش نگران‌کننده می‌کند زمانی است که چنین تهدیدهای وحشتناکی از سوی مقامات یک رژیم اشغالگر سرچشمه می‌گیرد، رژیمی که بی‌اعتنایی مداوم به قوانین بین‌المللی بشردوستانه نشان داده و به جنایات شنیع بی‌وقفه خود علیه مردم فلسطین از جمله نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت ادامه می‌دهد و حتی از گرسنگی دادن به مردم به‌عنوان روشی برای جنگ در نوار محاصره شده غزه استفاده می‌کند. علاوه بر این، امتناع آن‌ها از توجه به فراخوان گسترده جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس، موجب حیرت جامعه جهانی شده است.

نمیاندگی ایران در این نامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که اظهارات بی‌پروا و خطرناک رژیم اسرائیل را محکوم کرده و برای اطمینان از همکاری کامل رژیم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی به پادمان‌ها و رویه‌های راستی‌آزمایی، به آن فشار وارد کند تا برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف کند و به تمامی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط در مورد سلاح‌های کشتار جمعی ملحق شده و آن‌ها را به‌طور کامل اجرا نماید.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.