کد خبر : 2331
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 15:32

کاهش قیمت طلا به دلیل پول نداشتن مردم است/ تا آخر محرم و صفر قیمت سکه و طلا ثابت است

کاهش قیمت طلا به دلیل پول نداشتن مردم است/ تا آخر محرم و صفر قیمت سکه و طلا ثابت است

یک کارشناس بازار طلا می گوید: نبود مشتری به دلیل وضعیت اقتصادی، از عواملی است که باعث شده تا قیمت در بازار طلا ثابت باشد. از سوی دیگر خبرهای سیاسی و رفت و آمدهای بین المللی نیز از عواملی است که شاهد چنین شرایطی در بازار هستیم و بازار را امیدوار به آینده می‌کند.

اقتصاد پرس؛ عبدالله محمد ولی کارشناس بازار طلا با اشاره به ثبات در این بازار می‌گوید: اینکه در بازار سکه و طلا تثبیت وجود دارد و تغییرات خاصی را طی یک الی دوماه گذشته مشاهده نکردیم، عوامل مختلفی دارد از جمله اینکه خریداری در بازار وجود ندارد. یعنی با توجه شرایط اقتصادی و معیشتی مردم به دنبال رفع نیازهای اولویت دار در زندگیشان هستند و طلا شاید در اولویت بیستم هم نباشد.

نبود مشتری به دلیل وضعیت اقتصادی، از عواملی است که باعث شده تا قیمت در بازار طلا ثابت باشد. از سوی دیگر خبرهای سیاسی و رفت و آمدهای بین المللی نیز از عواملی است که شاهد چنین شرایطی در بازار هستیم و بازار را امیدوار به آینده می‌کند.

وی ادامه داد: نبود مشتری به دلیل وضعیت اقتصادی، از عواملی است که باعث شده تا قیمت در بازار طلا ثابت باشد. از سوی دیگر خبرهای سیاسی و رفت و آمدهای بین المللی نیز از عواملی است که شاهد چنین شرایطی در بازار هستیم و بازار را امیدوار به آینده می‌کند. همچنین کاهش انس جهانی طلا عامل سومی است که در این اتفاق موثر است.

محمدولی با بیان اینکه بازار طلای ما مدتهاست که بازار شلوغی نیست، گفت: بازار مدتهاست که خلوت است و نشان میدهد که این بازار در حالت رکود است و امیدواریم این بازار نیز همچون سایر بازارها شاهد جنب و جوش باشیم.

وارد ماه محرم و صفر می‌شویم و طبیعتا مناسبت‌هایی که در ده ماه گذشته وجود دارد، همه این مراسم ها در بازار طلا یک رقمی است. فکر کنم این روند را تا دو ماه آینده داشته باشیم و طبیعتا اکنون بهترین زمان برای خرید طلا برای کسانی است که می‌خواهند خرید کنند.

این کارشناس می‌گوید: احتمال ادامه روند تثبیت وجود دارد. اگر تولید در کشور جان بگیرد جوانان بر سر کار می‌روند و این عامل از مهمترین عواملی است که میتواند به تثبیت و حتی کاهش قیمت منجر شود.

محمدولی با بیان اینکه فعلا بعید است که قیمت ها در این بازار افزایش پیدا کند، تصریح کرد: وارد ماه محرم و صفر می‌شویم و طبیعتا مناسبت‌هایی که در ده ماه گذشته وجود دارد، همه این مراسم ها در بازار طلا یک رقمی است. فکر کنم این روند را تا دو ماه آینده داشته باشیم و طبیعتا اکنون بهترین زمان برای خرید طلا برای کسانی است که می‌خواهند خرید کنند.

/اصلاحات نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.