کد خبر : 14120
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 15:36

قیمت طلای جهانی به بالاترین حد در ۲.۵ ماه گذشته رسید

قیمت طلای جهانی به بالاترین حد در ۲.۵ ماه گذشته رسید
طلای جهانی امروز، پنجشنبه در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بودند، به دلیل تشدید ناآرامی‌های خاورمیانه و افزایش تقاضا برای این دارایی امن، نزدیک به بالاترین حد خود در ۲.۵ ماه گذشته بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی به ۱۹۴۶ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا به ۱۹۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی گفت: انعطاف پذیری طلا در مواجهه با افزایش بازدهی و رشد دوباره دلار آمریکا، به ویژه در چند روز گذشته، نشان دهنده زمینه ژئوپلیتیکی بوده است.

طلا که اغلب به عنوان ذخیره ایمن ارزش در زمان عدم اطمینان سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از زمان سقوط به پایین‌ترین سطح هفت ماهه در اکتبر، بیش از ۱۳۰ دلار یا نزدیک به ۸ درصد افزایش یافته است. تمرکز بازار بر سخنرانی پاول سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر نرخ بهره خواهد شد.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو نرخ بهره کلیدی خود را در اول نوامبر نگه می‌دارد و ممکن است قبل از کاهش آن صبر کند.

طبق گزارش رویترز، نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت طلای بدون بازده به قیمت‌ دلار را افزایش می‌دهد. بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده با افزایش محدود، به بالاترین حد خود در ۱۶ سال اخیر رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با قیمت ۲۲.۸۶ دلار ثابت بود، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۸۱ دلار  و ۲۴ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۲۵ دلار و ۳۵ سنت رسید.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.