کد خبر : 19547
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 15:39

کاهش عرضه اوپک قیمت نفت را کاهش داد

کاهش عرضه اوپک قیمت نفت را کاهش داد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛  به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه کاهش یافته چون نگرانی در مورد ضعف تقاضا در بحبوحه کند شدن رشد اقتصاد دنیا از دورنمای کاهش عرضه اوپک و متحدانش مانند روسیه پیشی گرفته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰٫۲۱ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۵ سنت رسید. اما قیمت نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا با ۱ دلار و ۷۱ سنت معادل ۲٫۲۵ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۲ درصد در روز دوشنبه به دنبال خبری مبنی بر تصمیم اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید در اجلاس ۲۶ نوامبر افزایش قیمت داشتند.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه نگرانی در مورد تقاضا همچنان ادامه دارد، سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم واقعی ائتلاف اوپک پلاس هستند.

بازارها بر نشانه‌های اقتصادی آمریکا و چین و سطح ذخایر نفت خام آمریکا تمرکز کرده‌اند تا روند تقاضای جهانی مشخص شود. سرمایه‌گذاران همچنین تغییرات ارزش دلار را پیگیری می‌کنند که می‌تواند از قیمت نفت حمایت کند.

قیمت نفت ۲۰ درصد از اواخر سپتامبر کاهش یافته که دلیل آن را می‌توان افزایش تولید نفت خام آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده دنیا و نگرانی در مورد رشد تقاضا مخصوصاً از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا دانست.

تاجران همچنین نشانه‌های سقوط تقاضا در آمریکا به خاطر رکود احتمالی در ۲۰۲۴ را بررسی می‌کنند.

ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش یافته است، اما از سمت عرضه احتمال می‌رود ائتلاف اوپک پلاس کاهش تولید خود را در سال آینده میلادی هم تمدید کند.

تسنیم

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.