کد خبر : 21750
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 4:09

پیش بینی بورس سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ / حمایت دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی از دست رفت؟

پیش بینی بورس سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ / حمایت دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی از دست رفت؟

بورس تهران پس از تقویت ریسک‌های سیستماتیک بازار، مسیر نزولی را در پیش گرفته است. از سوی دیگر، بازارهای موازی از جمله طلا و ارز، مقصد سرمایه‌هایی قرار گرفته‌اند که به دنبال پوشش ریسک‌ها و حفظ ارزش هستند. در چنین شرایطی، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به سطوح پایینی حمایت مهم دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی خود نفوذ کرده است و این موضوع اهالی بازار را بیش از پیش نگران ساخته است. با این وجود سرنوشت بازار در دو روز پایانی هفته چگونه رقم خواهد خورد؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۳۱ درصدی، معادل ۶ هزار و ۶۴۹ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۶۳ واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. به این ترتیب، شاخص هم‌وزن نیز با کاهش چهار هزار و ۵۲۷ واحدی (معادل ۰٫۶۱ درصد)، در پله ۷۳۹ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت ۰٫۵۷ درصدی، معادل ۱۴۷ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۵ هزار و ۵۲۳ واحدی باقی ماند.
معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، پنج هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سومین روز هفته را نیز هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز، حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه، خبر از خروج ۵۶۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه

در روزهای پایانی دی، روند نزولی به مرور تضعیف شده بود و زمزمه‌های بازگشت بازار شنیده می‌شد. با آغاز بهمن، فروشندگان بازار، تحت تاثیر اتفاقات پیرامون بازار سهام با دستی پر، در سوی سفارش‌های فروش ایستادند. تقویت ریسک‌های سیستماتیک در روزهای رکودی بورس، اهالی بازار را به سمت فروش سهام سوق داده است.

در حالی که سرمایه‌گذاران امید زیادی به حمایت سطح دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی شاخص کل داشتند، این سنگر مهم تا کنون فروریخته است. در صورتی که کندل روزانه روز سه‌شنبه نیز پایین‌تر از سطح دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی بسته شود، انتظار می‌رود شاخص کل تا حمایت بعدی که در سطح دو میلیون و ۶۰ هزار واحد است، کاهش یابد.

رنج منفی در بازار روز میانی هفته، ملموس بود. به طوری که ۳۱ نماد در شرایطی در پایان بازار به صف فروش نشستند که در فاز ابتدایی، در سوی سبزفام نوسان خود قرار داشتند.

با وجود اینکه بیش از ۷۰ درصد از نمادها در سوی منفی دامنه نوسان خود قرار گرفتند، ارزش سفارش‌های خرید روی تابلو سهام، حق‌تقدم‌ها و صندوق‌های سهامی بیش از مجموع سفارش‌های فروش بود.

در راستای پیش بینی بورس سه شنبه، با توجه به بررسی روند ورود و خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت که در دقایق پایانی بازار شیب تندی به خود گرفت، به نظر می‌رسد بورس تهران با قدرت خرید قابل توجهی مواجه نباشد.

در مقابل، قرارگیری غالب نمادها (۵۲۵ نماد) پایین‌تر از قیمت پایانی، با تقریب خوبی رای به تعادل بازار در جریان دادوستد‌های روز سه‌شنبه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.