کد خبر : 21859
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 12:21

رئیس فراکسیون کارگری:

اگر کارمندان افزایش حقوق ۳۲ درصدی داشته باشند، حقوق کارگران هم باید ۳۲ درصد افزایش یابد

اگر کارمندان افزایش حقوق ۳۲ درصدی داشته باشند، حقوق کارگران هم باید ۳۲ درصد افزایش یابد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوب کردن کف حقوق ۱۰ میلیون تومانی برای کارمندان به معنای افزایش ۳۲ درصدی حقوق آنها است، گفت: حداقل مزد را برای کارمندان ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتند که به معنای این است که مزد کارمندان ۳۲ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین وزارت کار باید کف حداقل افزایش مزد کارگران را هم ۳۲ درصد در نظر بگیرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی بابایی کارنامی در رابطه با افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار، گفت: بحث مزد کارگران، بر اساس تورم و معیشت سالانه و همچنین توافق کارگر و کارفرما در شورای عالی کار صورت می گیرد. تورم مهمترین شاخص در تعیین حقوق و دستمرد کارگران است و ما زیر ۴۰ درصد را نمی پذیریم و بارها به وزارت کار توصیه کردیم که بالای ۴۰ درصد را ملاک عمل قرار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش حقوق کارمندی، ۲۰ درصد است، ما از دولت درخواست می کنیم که ۴۰ درصد را با تفاهم کارگر و کارفرما به سرانجام برساند تا به آرامش نسبی در وضع حقوق و دستمزد کارگران برسیم. وزیر کار هم باید بداند وقتی حداقل مزد کارمندان را ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتند به معنای است که مزد کارمندان نسبت به امسال، ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین وزارت کار باید کف حداقل افزایش مزد کارگران را هم ۳۲ درصد در نظر بگیرد و اگر قرار باشد با جامعه کارمندی تطبیق داده شود، حقوق کارگران هم باید ۳۲ درصد افزایش یابد.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.