کد خبر : 23648
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 12:42

پیشنهاد یک امام جمعه برای کنترل قیمتها در بازار سکه و ارز: مردم باید مجبور باشند دارایی های خود را در بانک بگذارند!

پیشنهاد یک امام جمعه برای کنترل قیمتها در بازار سکه و ارز: مردم باید مجبور باشند دارایی های خود را در بانک بگذارند!

خطیب جمعه دماوند عنوان کرد: بالارفتن قیمت ارز و سکه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور نشانه بیماری مزمن اقتصاد ایران است که به دلیل غلبه بخش غیرمولد بر بخش مولد اتفاق می‌افتد.

فتاح‌دماوندی گفت: بالابردن قیمت دلار و سکه به بهانه اتفاقات سیاسی-امنیتی و ماهی‌گرفتن دلالان و سفته‌بازان از آب گل‌آلود باید متوقف شود. آن کسانی که ثروت‌های هنگفت دارند و منتظر فرصت هستند که در موقعیت‌های خاص سیاسی و در آستانه رویدادهای امنیتی یا نظامی موج‌آفرینی، تنش‌زایی و سودجویی کنند باید شناسایی و کنترل شوند.

روزنامه شرق نوشت:امام‌جمعه دماوند افزود: فرار مالیاتی کسانی که با سکه و ارز، معاملات زیرزمینی و مخفی انجام می‌دهند، گاهی اوقات از حجم کل اقتصاد ایران بیشتر است. ️دولت باید همان‌طورکه گردش پول ملی را کنترل می‌کند، مبادلات ارز و سکه را هم کنترل کند. یعنی هرکس که ارز و سکه دارد، موظف باشد که آن را در بانک نگهداری کند و مقدار آن معین باشد و رصد شود و خارج از آن قاچاق و غیرقانونی محسوب شود. با کنترل و شمارش ارز و سکه و رصد دارندگان آن، تقاضای آن در بازار کم می‌شود و دیگر این دو کالا وسیله فرار مالیاتی، رشوه و اقتصاد زیرزمینی و قاچاق مواد مخدر قرار نمی‌گیرد و این نظارت باعث سقوط قیمت ارز و سکه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.