کد خبر : 20423
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 10:43

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین؛ سقوط بازار تا کجا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین؛ سقوط بازار تا کجا ادامه دارد؟

سقوط بیت‌کوین می‌تواند تا کف کانال ۴۱ هزار دلار ادامه داشته باشد اما از نظر یکسری تحلیلگران، اتفاقات ۲۴ ساعت قبلی به‌معنی دورخیز بازار برای بازگشت به روند صعودی است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بیت‌کوین در یک روز چهار درصد ارزش خودش را از دست داد و از مرز ۴۴ هزار دلار تا کانال ۴۱ هزار دلار عقب رفت. تحلیل‌ها و نمودار‌ها حالا نشان می‌دهند مرز ۴۱ هزار و ۹۵۰ دلار به محدوده حمایتی جدید بیت کوین تبدیل شده، اما عقب‌نشینی‌های رهبر بازار ارز دیجیتال ممکن است تا کف کانال ۴۱ هزار دلار ادامه داشته باشد. سناریوی دوم اما نگاه خوشبینانه‌تری به‌ماجرا دارد و وقایع شبانه‌روز قبلی را یکجور دورخیز برای بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی معرفی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین؛ ۴۲ هزار و ۲۴۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز دوشنبه ۲۰ آذر ۴۲ هزار و ۲۴۰ دلار به‌ثبت رسید. قیمت بیت‌کوین به‌این ترتیب بااحتساب تتر ۵۱ هزار تومانی، معادل دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان تخمین زده می‌شود که درمقایسه با صبح یکشنبه به‌معنی افت تقریبا چهار درصدی است.

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین البته در ۲۴ ساعت قبلی تا ۴۱ هزار و ۹۵۰ دلار پایین آمده که این کمترین سطح رهبر بازار از سه‌شنبه هفته قبل محسوب می‌شود.

بیت کوین البته باوجود بازدهی منفی که در شبانه‌روز قبلی داشته، نسبت به دوشنبه قبلی رشد قیمت سه درصدی را تجربه می‌کند و هولدر‌های آن درمقایسه با یک ماه قبل حدود ۱۳ درصد سود نصیبشان شده است.

بیت‌کوین حالا طبق تحلیل‌های تکنیکال یک سد حمایتی جدید در محدوده ۴۱ هزار و ۹۵۰ دلار درست کرده و سنگر‌های بعدی آن به‌ترتیب ۴۱ هزار و ۵۲۰ دلار و ۴۱ هزار و ۲۶۰ دلار به‌حساب می‌آیند.

رهبر بازار ارز دیجیتال درحال حاضر حدود ۵۲ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد و در شبانه‌روز قبلی حول‌وحوش ۲۲ میلیارد دلار به‌خاطر خریدوفروش آن در بازار جابجا شده است.
قیمت اتریوم؛ دو هزار و ۲۴۵ دلار

قیمت اتریوم در یک روز معادل ۴.۵ درصد آب رفت و به دو هزار و ۲۴۵ دلار تنزل پیدا کرد. هر واحد اتریوم صبح دیروز دو هزار و ۲۵۳ دلار ارزش داشت و نمودار اتریوم عدد دو هزار و ۳۷۳ دلار را بالاترین قیمت لحظه‌ای آن نشان می‌دهد. با این حال همزمان با نگارش این مطلب، اتریوم کمتر از دو هزار و ۲۵۰ دلار معامله می‌شد که معادل ۱۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

بازدهی هفتگی اتریوم هم حالا بااحتساب وقایع ۲۴ ساعت قبلی، به حدود صفر درصد تقلیل پیدا می‌کند، اما درقیاس با یک ماه قبل شاهد رشد تقریبا ۱۰ درصدی هستیم و بازدهی سالانه اتریوم به مرز ۷۵ درصد رسیده است.

اتریوم درحالی تا حوالی دو هزار و ۲۵۰ دلار پایین آمده که می‌توانیم مرز دو هزار و ۲۲۰ دلار را محدوده حمایتی آن بدانیم.

اتریوم درحال حاضر سهمی معادل ۱۶ درصد از ارزش بازار ارز دیجیتال را مال خود کرده و از این حیث بعد بیت‌کوین در جایگاه دوم قرار دارد. حجم معاملات روزانه اتریوم هم درحالی حدود ۱۲ میلیارد دلار به‌ثبت رسیده که این عدد فقط از حجم معاملات روزانه تتر و بیت‌کوین کمتر بوده است.
قیمت انواع ارز دیجیتال

افزایش قیمت آوالانچ یکی از مهمترین وقایع ۲۴ ساعت قبلی بازار کریپتو است. حالا آوالانچ با پشت‌سر گذاشتن ترون به جمع ۱۰ رمزارز برتر دنیا پا گذاشته و بازدهی روزانه آن مثبت پنج درصد محاسبه می‌شود.

آوالانچ البته تنها ارز دیجیتال سرشناسی که در شبانه‌روز قبلی اوضاع خوبی داشته وگرنه هولدر‌های کاردانو در یک روز متحمل ضرر هفت درصدی شدند و قیمت ریپل در این مدت شش درصد آب رفته است.

سولانا که از حیث تسلط به بازار ارز دیجیتال جایگاه ششم را دراختیار دارد، افت قیمت چهار درصدی را تجربه می‌کند و بایننس و دوج‌کوین به‌ترتیب سه و دو درصد قیمتشان را از دست دادند.

اقتصاد پرس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.