کد خبر : 19863
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 13:37

پلیس به دولت: پلاک‌های رُند را فروشی کرده و درآمد کسب کنید!

پلیس به دولت: پلاک‌های رُند را فروشی کرده و درآمد کسب کنید!

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه هم‌اکنون ۴.۵ میلیون پلاک رُند داریم، گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که “پلاک‌های رُند” را فروشی کند تا افرادی که می‌خواهند هزینه آن را پرداخت و پلاک رُند دریافت کنند!

به گزارش اقتصاد پرس؛ سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به اینکه از نظر پلیس، “پلاک رُند” پلاکی است که همه اعداد آن و یا ۴ یا ۵ رقم آن تکراری باشد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴.۵ میلیون پلاک رُند وجود دارد که پلیس همه آن‌ها را جمع آوری و توقیف کرده است.

وی با بیان اینکه پلاک‌های رُند به این دلیل توقیف شده‌اند که از خرید و فروش آن‌ها جلوگیری شود، افزود: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که امکان فروش پلاک‌های رُند مانند شماره تلفن‌های رُند وجود داشته باشد تا افرادی که تمایل دارند، هزینه آن را پرداخت کنند و صاحب این پلاک‌ها شوند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه قرار است تا پول خرید و فروش پلاک‌های رُند به خزانه دولت واریز شود، تصریح کرد: معاونت حقوقی پلیس، پیشنهاد این طرح را به دولت داده است تا دولت در صورت موافقت، این طرح را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا خرید و فروش این پلاک‌ها قانونی شود.

هادیانفر در واکنش به عکس خبرنگار تسنیم از یک ماشین لاکچری با اعداد تکراری متذکر شد: این پلاک از نظر پلیس رُند محسوب نمی‌شد چرا که ۳ عدد به صورت تکراری در آن وجود دارد؛ پلاکی که فقط دو عدد یا یک عدد تکراری داشته باشد از نظر پلیس رُند است.
مساله‌ای به اسم خرید و فروش پلاک رند نداریم

وی افزود: پلیس می‌تواند جلوی تکرار یک یا دو عدد را بگیرید و بیشتر از آن امکانش نیست چراکه عدد کم می‌آید و شماره‌گذاری خودرو با مشکل رو‌به‌رو می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان با اشاره به انتشار برخی از عکس‌های خودرو‌های لاکچری با پلاک‌های رُند در فضای مجازی گفت: این عکس‌ها فتوشاپ هستند چراکه اخیراً عکس یک پورشه را در فضای مجازی منتشر کرده بودند و بعد از بررسی مشخص شد این خودرو دارای پلاک دیگری بوده و این عکس ساختگی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.