کد خبر : 14247
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 - 22:12

بیانیه مهم حماس درباره بازگشایی گذرگاه رفح

بیانیه مهم حماس درباره بازگشایی گذرگاه رفح
جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان جهت درمان و ارسال کمک‌ها به تمام مناطق غزه تحت نظارت سازمان ملل، آژانس آنروا و هلال احمر فلسطین هستیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جنبش حماس خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح وکمک‌رسانی به مردم غزه شد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان جهت درمان و ارسال کمک‌هت به تمام مناطق عزه تحت نظارت سازمان ملل، آژانس آنروا و هلال احمر فلسطین هستیم.

در این بیانیه آمده است که در سایه ۱۷ سال حصر ظالمانه روزانه تقریبا ۵۰۰ کامیون بار وارد غزه می شد و اکنون سخن گفتن درمورد محدود کردن آن‌ها به روزانه ۲۰ کامیون، تلاشی آمریکایی- صهیونیستی برای فریب و تشویش اذهان عمومی مبنی بر حل بحران فاجعه بار غزه و همچنین تلاشی برای زیبا سازی وجهه زشت اشغالگران فاشیست تحت پوشش آمریکا است.

جنبش حماس همچنین خاطرنشان کرد: توزیع کمک‌ها تنها در بخش جنوبی نوار غزه گامی در جهت فشار آوردن بر مردم شمال برای جا به جایی به مناطق جنوبی در سایه کشتارها و بمباران ویرانگر است و هدف از آن هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان در مسیر و همچنین در مناطق پناهندگی در جنوب وکوچ اجباری آن‌ها به مصر است و این مساله ای است که بارها از سوی نیروهای صهیونیستی و جنگنده‌های آمریکایی انجام شده است.

ارسال کمک های بشردوستانه از گذرگاه رفح

بر اساس این گزارش، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که برای نظارت بر ارسال کمک های بشردوستانه از گذرگاه رفح صبح امروز در این مکان حضور یافت، خواستار آتش بس بی قید و شرط برای امداد رسانی فوری به غزه شد.

وی گفت: شرط و شروطی برای ورود کمک های انسان دوستانه به داخل غزه وضع شده که باید این شروط برای تسریع ورود این کمک ها برچیده شوند.

وی تاکید کرد که بیشتر حجم ممکن کمک های بشردوستانه باید وارد غزه شود.

گوترش که دو هفته بعد از شروع جنگ و شهادت بیش از ۴۳۰۰ فلسطینی در حملات وحشیانه صهیونیست ها به منطقه گذرگاه رفح رفته است، گفت که « اونروا » (UNRWA) (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) مسئول توزیع کمک ها در باریکه غزه خواهد بود.

سایت رسمی سازمان ملل نیز ساعاتی پیش گزارش داد با حضور آنتونتونیو گوترش دبیرکل این سازمان در گذرگاه رفح، به نظر می رسید باز شدن این گذرگاه برای ارسال کمک های انسان دوستانه به داخل غزه قریب الوقوع باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.