کد خبر : 6000
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 23:45

آریا، طراحی کپی شده سایپا

آریا، طراحی کپی شده سایپا
علیرغم یکسان بودن طراحی و پلتفرم آریا با شاهین، به نظر می‌رسد سایپا قصد دارد تا کابین این خودرو را به شکل کاملا متفاوت و به روزتری طراحی کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ چندی پیش در نمایشگاه خودروی مشهد، تصویری از کابین متفاوت آریا منتشر شد. تصویری که از کابین آریا منتشر شده، شباهت بسیار زیادی با طراحی کابین‌های خودروسازان بزرگی مثل مرسدس بنز و لکسس دارد. در این مقاله قصد داریم تا قسمت‌های مختلفی از کابین آریا را با نسخه‌های کپی شده، مقایسه کنیم.

کپی دقیق فرمان

اقتصاد پرس

اقتصاد پرس

طراحی فرمان آریا، به شکل عجیبی کاملا با فرمان‌های خودروهای قبلی مرسدس بنز یکسان است. در واقع به جز تغییر لوگوی مرسدس، هیچ تفاوت دیگری در این قسمت نمی‌بینید! حتی دکمه‌های روی فرمان هم همان چیدمان اصلی فرمان مرسدس را دارند.

کپی دستگیره در و سیستم صوتی

اقتصاد پرس

اقتصاد پرس

در قسمت بعدی، باز هم پای بنز در میان است. دستگیره درب‌های آریا همان شکل چند ضلعی به کار رفته در مرسدس دارند. دکمه‌های قفل و باز کردن این قسمت همان چیدمان مرسدس را دارند.

در کنار این بخش، شکل طراحی اسپیکر هم مشابه با چیزی است که در مرسدس می‌بینیم. بماند که باز هم شباهت‌هایی در تودری آریا با دیگر خودروها می‌توان پیدا کرد.

کپی ساعت آنالوگ و نمایشگر

اقتصاد پرس

اقتصاد پرس

در برخی مواقع، سایپا اقداماتی انجام می‌دهد که به سابقه این خودروساز نمی‌خورد! سئوالی که اینجا وجود دارد، این است که برای یک خودروی اقتصادی، چرا باید یک ساعت آنالوگ که نشان دهنده لوکس بودن است، دیده شود؟ آن هم ساعتی که از نظر ظاهری و موقعیت قرارگیری، شبیه به محصولات لکسس طراحی شده است. وقتی با توجه به کمبود منابع و امکانات، قرار است بالاخره این امکانات در نسخه نهایی حذف شود، چرا باید این امکانات صرفا برای خودنمایی حضور داشته باشد؟

شکل و فرم نمایشگر هم شباهتی کمی با کابین‌های لکسس ندارد.

کپی دسته دنده

اقتصاد پرس

اقتصاد پرس

طراحی دسته دنده الکترونیکی آریا شباهت نسبتا زیادی با خودروهای چینی دارد.

در آریا امکاناتی نظیر استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس گوشی همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، دسته دنده الکترونیکی (خلبانی)، صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، هدآپ دیسپلی، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و نورپردازی کابین حضور دارد. آریا در نسخه فول علاوه بر امکانات مذکور به آپشن‌هایی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نقطه کور و گرمکن صندلی‌های جلو هم مجهز خواهد شد.

نکته‌ای که در این میان مطرح می‌شود، عدم تناسب طراحی و امکانات داخلی با نمای بیرونی خودرو است. فرض کنید که این حجم از امکانات و طراحی لوکس، مربوط به این خودرویی است که در تصویر زیر حضور دارد.

اقتصاد پرس

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.