کد خبر : 10112
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 11:48

عذر خواهی منظور از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمگاران

عذر خواهی منظور از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمگاران
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا آخر مهرماه تمام مطالبات کندمکاران را پرداخت می‌کنیم و برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندمکاران عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره میزان پرداخت مطالبات گندم کاران، اظهار کرد: در تبصره ۱۴ بودجه حدود ۱۰۴ همت برای خرید گندم پیش‌بینی شده بود که ۱۱۰ همت پرداخت انجام دادیم.

وی افزود: خرید زیادی انجام دادیم و باید ۱۵۰ همت پرداخت کنیم که ۴۰ همت باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: قول داده بودیم تا آخر شهریور تسویه کنیم، ولی مجوزهایی برای جابجایی منابع و بودجه گرفتیم تا منابع را جابجا کنیم و تا آخر مهرماه تمام مطالبات را پرداخت کنیم. برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندمکاران عذرخواهی می‌کنیم.

چارچوب کلی بودجه ۱۴۰۳ آماده شده

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره تهیه برنامه بودجه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ را با امضای رئیس‌جمهورابلاغ و تکلیف همه دستگاه‌ها و زمانبندی انجام آن را مشخص کرده است. ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه هم فعال شده و حدود ۲ ماه است که کار خود را شروع کرده و ۷ جلسه تاکنون داشته است. چارچوب کلی بودجه ۱۴۰۳ آماده شده و در آبان ماه مرحله اول تقدیم بودجه را انجام خواهیم داد. در بخشنامه بودجه تصریح کردیم که بودجه را بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم تهیه می کنیم. کلیات لایحه دولت در مجلس رای آورده است بنابراین احکام پیشنهادی ما جاری و ساری خواهد بود.

وی با بیان این‌که «در شش ماه اول امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص داده شده است، گفت: پیش بینی ما این است که تا آخر سال حداق ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی تخصیص دهیم. دلیل اینکه در شش ماه اول سال تخصیص کمتر انجام شده است، این بود که تخصیص‌های اسفند سال گذشته ، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بود کهدر حساب دستگاه ها باقی مانده بود که می توانستند تا شهریور هزینه کنند.

منظور تاکید کرد: بودجه جاری نیز حسب رویه انجام می شود و مشکل خاصی نداریم.

وی درباره پیشنهاد وزیر نفت برای تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی، گفت: این مساله مستقیم به برنامه و بودجه ارتباطی ندارد. اگر وزیر نفت بخواهد مجوز خاصی از شورای اقتصاد بگیرد، باید پیشنهاد خود راارائه کنند تا آن را در شورای اقتصاد مطرح کنیم. من حضور ذهن نداریم وی پیشنهادی در این زمینه داده باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.