کد خبر : 15071
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 9:33

تکلیف مجلس به سازمان برنامه و بودجه؛

تشکیل سازمان “نوآوری، هوشمند سازی و امنیت” تا پایان سال اول برنامه هفتم

تشکیل سازمان “نوآوری، هوشمند سازی و امنیت” تا پایان سال اول برنامه هفتم
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه وبودجه رامکلف کردند با همکاری سایر دستگاه های اجرائی نسبت به ایجاد معاونت یا مرکز یا سازمان «نوآوری، هوشمندسازی و امنیت» متناسب با مأموریت هر یک از دستگاه های اجرائی کشورتا پایان سال اول برنامه اقدام نماید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه،سوم آبان) مجلس شورای اسلامی، بندهای (ب) و ( پ) ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه وبودجه رامکلف کردند با همکاری سایر دستگاه های اجرائی نسبت به ایجاد معاونت یا مرکز یا سازمان «نوآوری، هوشمندسازی و امنیت» متناسب با مأموریت هر یک از دستگاه های اجرائی کشورتا پایان سال اول برنامه اقدام نماید. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردند تا نسبت به تهیه برنامه عملیاتی استقرار و پیاده سازی چرخه هوشمندسازی، اصلاح فرایندها و استقرار نظام حکمرانی داده اقدام کند.

بند(ب)- سازمان برنامه وبودجه مکلف است با همکاری سایر دستگاههای اجرائی از محل تجمیع مأموریت، ساختار و نیروی انسانی واحدهای فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، مرکز نوسازیو تحول اداری، مراکز تحقیق و توسعه و عناوین مشابه، نسبت به ایجاد معاونت یا مرکز یا سازمان «نوآوری، هوشمندسازی و امنیت» متناسب با مأموریت هر یک از دستگاه های اجرائی کشورتا پایان سال اول برنامه اقدام نماید.

تبصره- آیین نامه اجرائی این بند مشتمل بر شرح وظایف و ساختار تشکیلاتی و عزل و نصب مدیران و نحوه نظارت توسط سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

بند(پ)- برنامه عملیاتی استقرار و پیاده سازی چرخه هوشمندسازی، اصلاح فرایندها و استقرار نظام حکمرانی داده مبنا را ظرف یکسال از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به مرحله اجرا در آورند.

همچنین بندهای (ت)، (ث)، (چ) و بند الحاقی(۲) نیز مطرح نشدند. همچنین بند (ح) برای بررسی بیشتر ورفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.