کد خبر : 8170
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 17:07

وعده خوشبینانه روزنامه دولت؛ «برگ‌ریزان» دلار در راه است

وعده خوشبینانه روزنامه دولت؛ «برگ‌ریزان» دلار در راه است

روزنامه ایران نوشت: در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار با شدت بالایی روند کاهشی را تجربه کند و برگ ریزان نرخ ارز پیش از شروع فصل پاییز آغاز شود.

اقتصاد پرس؛ روزنامه دولت با اشاره به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی در هفته پیش‌رو مدعی شده در روزهای آینده قیمت دلار کاهش بیابد و گزارشی با عنوان «برگ‌ریزان دلار در راه است» منتشر کرده است.

به گزارش ایران، در هفته جاری‌ ۶ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی که چندی پیش آزاد شده بود، به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر و در قالب یورو واریز می‌شود. به نظر می‌رسد با دسترسی کامل ایران به این منابع ارزی قدرت بازارسازی بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و کنترل فرمان ارز در میرداماد تسهیل می‌شود. آن‌گونه که به نظر می‌رسد با تداوم انتشار اخبار مثبت امکان کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار غیررسمی وجود دارد که خوشایند دلالان بازار ارز نیست. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت دلار در روزهای آتی کاهش بیشتری خواهد داشت. به طور کلی با ثباتی که در بازار ارز از ۶ ماه گذشته شکل گرفته است، کسی تمایلی به سرمایه‌گذاری و استفاده از دلار برای حفظ ارزش دارایی خود ندارد.

ایران در ادامه نوشته است: اعلام دسترسی بانک مرکزی به پول‌های بلوکه‌شده کشورمان در هفته جاری منجر به افت قیمت دلار در هفته گذشته شد و با وجود اینکه در بازار رسمی ارز در تعطیلات چند روز اخیر خرید و فروشی در آن رخ نمی‌دهد اما در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار با شدت بالایی روند کاهشی را تجربه کند و برگ ریزان نرخ ارز پیش از شروع فصل پاییز آغاز شود. البته از دی‌ماه سال گذشته با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی از سوی بانک مرکزی قیمت دلار در بازار غیررسمی حوالی۴۵ تا ۵۰ هزار تومان مدیریت شده و از همین‌ رو قیمت اکثر کالاهای سرمایه‌ای نیز ثابت مانده است و بازارهای همسو با دلار در ماه‌های اخیر آرامش نسبی را تجربه کردند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.