کد خبر : 12663
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 15:42

افتتاح آزادراه شیراز اصفهان فردا (۲۰ مهرماه) با حضور رییس جمهور

افتتاح آزادراه شیراز اصفهان فردا (۲۰ مهرماه) با حضور رییس جمهور
وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه شیراز - اصفهان در مسیر کریدوری شمال-جنوب، فردا با حضور رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مهرداد بذرپاش -وزارت راه و شهرسازی- در توییتر نوشت: آزادراه شیراز اصفهان (حدفاصل شیراز به ایزدخواست) به طول۲۱۲ کیلومتر، در مسیر کریدوری شمال-جنوب، فردا با حضور رییس جمهوری محترم افتتاح می‌شود.

وی درباره مزیت‌های این طرح را ۱۳۰ کیلومتر کاهش مسافت، افزایش ایمنی، صرفه‌جویی ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت در سال، استفاده از روسازی بتنی و با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی اعلام کرد.

آزادراه شیراز- ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت  سرمایه گذاران تکمیل شده و به زودی افتتاح می‌شود.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی ۵۰ درصد سرمایه احداث این آزادراه و سرمایه گذاران نیز ۵۰ درصد دیگر سرمایه‌گذاری این آزادراه را با هزینه ۸ هزار میلیاردتومان برعهده داشته‌اند و بر اساس ارزیابی‌ها، ارزش روز این آزادراه که در مرحله بهره‌برداری قرار دارد، ۲۵ هزار میلیاردتومان برآورده شده است.

آزادراه شیراز- اصفهان به دو قسمت تقسیم شده است که یک قسمت آن از شیراز تا ایزدخواست و قسمت دیگر آن از ایزدخواست تا اصفهان است. عملیات اجرایی آزادراه شیراز – ایزدخواست به طول ۲۲۵ کیلومتر در ۷ قطعه برنامه‌ریزی شد که قطعات یک، دو و سه آن به طول ۱۰۷ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا ایزدخواست از مناطق سد ایزدخواست، کوه مروارید، روستای خسرو شیرین و رودخانه سفید می‌گذرد.

همچنین قطعات چهار، پنج، شش و هفت به طول ۱۱۸ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا شیراز از مناطق تنگ براق، دشت کامفیروز، تنگ بستانک و تنگ خیاره گذشته و به بزرگراه شیراز – سپیدان متصل می‌شود.

بخش دیگر این آزادراه از ایزدخواست تا اصفهان به طول حدود ۱۱۶ کیلومتر حدفاصل شهرضا – سه راهی مبارکه – ایزدخواست در دست مطالعه است و طبق برنامه زمانی تعیین شده، عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد. هم اکنون با اتمام عملیات اجرایی قطعات یک تا شش این آزادراه، شاهد بهره برداری از ۲۱۲ کیلومتر از آزادراه  شیراز – اصفهان، حد فاصل شیراز – ایزدخواست هستیم.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.