کد خبر : 15011
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 20:40

واکنش بازار خودرو به افزایش قیمت در کارخانه

واکنش بازار خودرو به افزایش قیمت در کارخانه
افزایش رسمی قیمت خودرو در بازار امروز موجب شد تا در کنار سایپایی‌ها شاهد نوسان قیمتی در بازار پرطرفدارهای ایران خودرو باشیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روز گذشته شرکت سایپا با توجه به ارتقای استانداردهای خودرویی برای «کوییکR تیپ S » و «ساینا S » قیمت های جدید اعلام کرد. بر این اساس «کوییکR تیپ S» با قیمت حدود ۲۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای متقاضیان فاکتور خواهد شد. قیمت کارخانه ای جدید «ساینا S» نیز حول و حوش ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. بنابراین نسبت به قیمت‌های پیشین شاهد هستیم که «کوییکR تیپ S» در کارخانه با افزایش قیمت بیش از پنج میلیون تومانی روبرو شده و «ساینا S » نیز به نسبت قیمت‌های پیشین رشد قیمتی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد.

این اقدام سایپا موجب شد تا امروز سایپایی‌ها افت و ثبات را تجربه کنند و در میان سایپایی‌ها تنها «ساینا» بود که رشد قیمت را تجربه کرد. از سوی دیگر امروز دلار هم تغییر قیمت نداشت و شاهد ثبات قیمت آن در بازار بودیم.

قیمت محصولات سایپا در بازار

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییکR دنده‌ای»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ایS » مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی امروز «شاهینG» بدون تغییر در بازار ۵۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما براساس رصد بازار امروز خانواده کوییک دو مسیر متفاوت داشتند با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۳۵۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما «کوییک دنده‌ایS» در بازار افت یک میلیون تومانی داشت و ۳۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اما با توجه به ارزیابی بازار می‌توان گفت امروز «تیبا صندوقدار SX» در بازار ۳۳۸ میلیون تومان گذاری شد و رشد ۳ میلیونی داشت، اما «تیبا هاچ‌بک EX» در بازار بدون تغییر ۳۴۳ میلیون تومانی ماند. «ساینا دنده‌ایS» هم امروز در بازار ۳۵۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افتی یک میلیونی داشت.

اقتصاد پرس

قیمت محصولات ایران خودرو

ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد امروز ایران خودرویی‌ها هم ثبات و افت قیمت در بازار داشتند. با این شرایط امروز پرطرفدارهای ایران خودرو امروز شکل و شمایل آرامتری نسبت به روزهای گذشته داشتند.

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای » در بازار ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» امروز تغییر قیمت نداشت و یک میلیارد و ۵۶۰ میلیونی ماند. ارزیابی بازار هم چنین از افت ۴میلیونی «تارا اتوماتV2» در بازار امروز حکایت دارد و قیمت این خودرو ۷۶۹ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت خانواده دنا هم امروز افت قیمت داشتند و با این شرایط «دنا پلاس ۶دنده توربو» ۷۴۱ میلیون تومان قیمت خورد و افتی یک میلیونی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر با قیمت ۸۰۳ میلیون تومان راهی بازار شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۰۷ میلیون تومان قیمت خورد و افتی سه میلیون تومانی داشت.

اقتصاد پرس

منبع: اکو ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.