کد خبر : 3474
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 10:33

مجلس رای داد/ لایحه حجاب محرمانه بررسی می‌شود!

مجلس رای داد/ لایحه حجاب محرمانه بررسی می‌شود!

نمایندگان در جلسه علنی امروز با بررسی لایحه عفاف و حجاب بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

اقتصاد پرس؛ بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در اجرای ماده ۱۶۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

پس از استماع نظرات موافقان و موافقان با بررسی این لایحه بر اساس اصل ۸۵، نمایندگان با اکثریت آرا با این موضوع موافقت کردند.

بر این اساس لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) برای بررسی به کمیسیون ویژه ارجاع داده می‌شود و پس از تصویب آن در کمیسیون، لایحه مستقیما به شورای نگهبان ارسال می‌شود و دیگر به جلسه علنی آورده نمی‌شود و پس از تصویب در شورای نگهبان نمایندگان در جلسه علنی فقط درباره مدت اجرای آزمایشی این لایحه تصمیم‌گیری می‌کنند.

براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

(اصل ۷۲: مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیبی که در اصل ۹۶ آمده، بر عهده شورای نگهبان است.)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.