کد خبر : 11566
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 12:50

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر لزوم افزایش تسهیلات بانکی ساخت مسکن تاکید کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر لزوم افزایش تسهیلات بانکی ساخت مسکن تاکید کرد
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک‌ها به ۱۷۱ همت رسیده که باید افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و بانک‌ها است که متاسفانه در چند وقت اخیر به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت مناسب نبوده و در همین رابطه تا به امروز رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن تذکرات جدی داده است.

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در همین رابطه گفت: بانک‌ها باید در سال گذ‌شته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن پرداخت می‌کردند، اما تاکنون ۱۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانواری که تشکیل شد ۶۴ مسکن ساخته شده است و آن چیزی هم که ساخته شده توازن موقعیتی نداشته است.

مالکی گفت: روش تامین زمین براساس قانون بیان شده و باید از توافق مالکان بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

تامین اعتبار برای آماده سازی زمین

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: براساس قانون، آماده‌سازی زمین برعهده متقاضی است، اما حاضر هستیم در آماده‌سازی زمین وارد شده و اعتبار آن را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تکلیف قانونی است و براساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به مسکن اختصاص یابد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص مسکن روستایی اظهار کرد: بنیاد مسکن ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در روستا‌ها واگذار خواهد کرد که کار آن شروع شده است.

مالکی در خصوص خرید زمین هم گفت: اگر زمینی در اطراف شهر وجود داشته باشد می‌توان آن را خریداری و به بافت الحاق کرد و در این زمینه باید جهاد کشاورزی در خصوص اراضی درجه یک و دو با استان همکاری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.