کد خبر : 22019
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 13:08

درآمد هکرهای ایرانی چقدر است؟

درآمد هکرهای ایرانی چقدر است؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که ظاهرا هکرهای کلاه‌سفید درآمد نسبتا قابل‌قبولی هم دارند؛ تا جایی که به‌طور میانگین هر میدان یا دامنه برای رفع آسیب‌پذیری ۴۷ میلیون تومان می‌پردازد. بر این اساس، بیش از ۱۰ درصد از شکارچیان آسیب‌پذیری بیش از ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه دنیای اقتصاد خبر داده که ۲.۵ درصد از زنان ایرانی، هکر کلاه سفید هستند.

حوزه امنیت سایبری در تمام دنیا حوزه‌ای مردانه به حساب می‌آید و طبیعتا زنان سهم بسیار کمتری از آن نسبت به مردان دارند؛ به‌طوری‌که طبق گزارش پلتفرم سایبری «باگ کراود»، در سال ۲۰۲۰ زنان کمتر از ۴ درصد از هکرهای کل جهان را تشکیل داده بودند. اشتغال در این حوزه برای زنان در ایران نیز شرایط مشابهی دارد؛ تا جایی که گزارش اخیر پلتفرم باگ‌بانتی «راورو» از کشف و شکار آسیب‌پذیری‌های امنیتی نشان می‌دهد که تنها ۲.۵ درصد از هکرهای کلاه‌سفید در ایران خانم‌ها هستند.

این روزنامه افزوده است: بررسی‌ها نشان می‌دهند که ظاهرا هکرهای کلاه‌سفید درآمد نسبتا قابل‌قبولی هم دارند؛ تا جایی که به‌طور میانگین هر میدان یا دامنه برای رفع آسیب‌پذیری ۴۷ میلیون تومان می‌پردازد. بر این اساس، بیش از ۱۰ درصد از شکارچیان آسیب‌پذیری بیش از ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته‌اند. ۱۵ درصد کمتر از ۱۰ میلیون تومان، ۳۰ درصد بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان، ۲۰ درصد ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، ۲۰ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۵درصد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای هر میدان یا دامنه درآمد داشته‌اند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.