کد خبر : 20240
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 12:50

نماینده مجلس: رویه فعلی فروش خودرو خلاف روال اقتصادی، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع است

نماینده مجلس: رویه فعلی فروش خودرو خلاف روال اقتصادی، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح واردات خودروهای کارکرده، گفت: به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال این هستیم که جلسه‌ای با وزیر صنعت و بانک مرکزی داشته باشیم که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ لطف‌الله سیاهکلی در رابطه با وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: قانون ساماندهی خودرو و هم قانون واردات خودروی کارکرده را تصویب کردیم که اجرای آن در واقعی شدن قیمت خودرو تاثیر دارد. بنابراین ما هم اعتقاد داریم روالی که خودروسازان برای فروش خودرو در نظر گرفتند روال درستی نیست مشتری مداری نیست، رقابت پذیر هم نیست و بازار هم انحصاری است.

وی در رابطه با طرح واردات خودروهای کارکرده، گفت: اگر واردات خودروی کارکرده صورت بگیرد این وضعیت هم اصلاح خواهد شد؛ خودرو باید به صورت اقساط و التماس به مشتری فروخته شود نه اینکه مشتری با التماس در نوبت بایستد و پول را جلوتر بپردازد و خودرو را به نرخ روز و یکسال بعد تحویل بگیرد. همه این کارهای خلاف روال اقتصادی و مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع است.

آقای سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما امیدواریم دولت زودتر آیین نامه واردات خودرو دست دوم را اعلام کند تا شاهد ناملایمات نباشیم . بانک مرکزی می گوید نمی تواند تشخیص دهد ارزی که واردت کنندگان خودرو در نظر گرفتند، منشاء خارجی دارد یا داخلی  است. به عبارت دیگر بعضا ممکن است کسانی که صادراتی داشتند، پول خود را در حساب نگه دارند و اعلام کنند ارزشان منشاء خارجی دارد.

وی در خصوص جلسه اعضای کمیسیون با وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی برای واردات خودروهای کارکرده، گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال این هستیم جلسه‌ای با وزیر صنعت و بانک مرکزی داشته باشیم که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شود تا بازار خودرو رقابتی شود؛ اگر این مساله را این هفته با بانک مرکزی اصلاح کنیم مشکل به زودی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروهای ما از حدود ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد مونتاژ هستند، خاطرنشان کرد: ما در کشور تولید خودرویی که ۱۰۰ درصد داخلی باشد را نداریم. اما پیش بینی می کنم که قیمت خودرو متعادل و کاهشی خواهد شد و از همه مهمتر به سمت واقعی شدن حرکت می کند ما با قیمت بالا و پایین خودرو کاری نداریم بلکه معتقدیم قیمت خودرو باید واقعی شود در حالی که قیمت خودرو در ایران کاذب است.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.