کد خبر : 7727
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 11:56

پیش‌بینی بانک آمریکا:

نفت تا قبل از ۲۰۲۴ به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار خواهد رسید

نفت تا قبل از ۲۰۲۴ به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار خواهد رسید

تحلیلگران واحد تحقیقات جهانی بانک امریکا پیش بینی کردند تداوم کاهش عرضه اوپک پلاس تا پایان سال و تقاضای مثبت در آسیا، می‌تواند قیمت نفت برنت را تا پیش از سال ۲۰۲۴، به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ تحلیلگران واحد تحقیقات جهانی بانک امریکا پیش بینی کردند تداوم کاهش عرضه اوپک پلاس تا پایان سال و تقاضای مثبت در آسیا، می‌تواند قیمت نفت برنت را تا پیش از سال ۲۰۲۴، به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

بهای نفت برنت در معاملات روز پنج شنبه، با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۲ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۸ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار در سال میلادی جاری، در واکنش به تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش عرضه اضافی ۱.۳ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳، از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه عبور کرد.

تحلیلگران بانک آمریکا در یادداشتی نوشتند: آسیا پیشتاز رشد تقاضای جهانی انرژی است و چین به افزایش ذخایر نفت خود ادامه داده است تا وابستگی خود به واردات را حفظ کند.

عربستان سعودی و روسیه که بزرگترین تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس هستند، هفته گذشته اعلام کردند کاهش داوطلبانه تولید نفت را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید خواهند کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد کاهش تولید نفت که عربستان سعودی و روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرده‌اند، به معنای کمبود قابل‌توجه عرضه در بازار، در سه ماهه چهارم خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران این بانک سرمایه‌گذاری همچنین گفتند که پالایشگاه‌های هندی از تحریم‌ها علیه روسیه و ایران که امکان دسترسی آنها به نفت ارزان‌تر و فروش کالاهای نفتی گران‌تر به اروپا را فراهم کرده، سود برده‌اند. با این حال، در میان مدت، فروش خودروهای برقی در سراسر آسیا، به ویژه در هند که تولیدکنندگان داخلی قیمتها را پایین می آورند، افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه، توازن بازار فرآورده های نفتی آسیا و اقیانوسیه ممکن است دستخوش تغییر شود زیرا چین و هند آماده صادرات سوخت مازادی هستند که در داخل کشور مصرف نمی‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.