کد خبر : 21697
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 8:57

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس:

منتظر کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو باشید

منتظر کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو باشید

نمایندگان مجلس در روزهای اخیر یکی پس از دیگری از کاهش قیمت خودرو در روزها و هفته‌های پیش رو خبر می‌دهند. حال نوبت به جلال رشیدی‌کوچی، نماینده فارس، رسید تا از احتمال تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در هیئت دولت طی هفته جاری و کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو داخلی سخن به میان آورد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در حالی که فعالان بازار چشم‌انتظار انتشار آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و ریزش قیمت خودرو بودند، هفته گذشته دولت از آیین‌نامه جدید واردات خودروهای نو رونمایی کرد تا انتظار معامله‌گران حداقل به بهمن ماه کشانده شود.

با این حال طی روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس از احتمال تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده توسط هیئت دولت طی هفته جاری خبر داده‌اند.
قیمت خودرو کاهش می‌یابد

جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در گفتگویی که با «کاخ رسانه» داشت، از پیش‌بینی کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو صحبت به میان آورد.

او در واکنش به اینکه چرا طبق پیش‌بینی و اعلام قبلی، قیمت خودرو کاهش محسوسی نداشته است؟ گفت: تیگو ۸ پرومکس هشت ماه پیش در بازار آزاد چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، اما اکنون به دو میلیارد تومان رسیده است. قیمت این محصول درب کارخانه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر بین ۱٫۶ میلیارد تا ۱٫۷ میلیارد تومان عرضه می‌شود.

وی معتقد است که اگر آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده نهایی و منتشر شود احتمالاً قیمت خودرو در بازار آزاد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

رشیدی‌کوچی زمان نهایی‌شدن این آیین‌نامه را هم اعلام کرد و یادآور شد: آیین‌نامه مذکور احتمالاً طی هفته جاری در هیئت دولت به تصویب برسد.

پیش از این نیز لطف‌ا… سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز چنین چشم‌اندازی را ترسیم کرد و نوید ارزان‌شدن خود را داد و از مردم خواست تا کمی دیگر صبور باشند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.