کد خبر : 11785
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 8:33

پرداخت قسطی جرایم برای مالکان این خودروها

پرداخت قسطی جرایم برای مالکان این خودروها
رئیس پلیس راهور پایتخت از امکان تقسیط خلافی خودروهای توقیفی تا یک‌سال خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ موسوی‌پور گفت: با توجه به آغاز هفته نیروی انتظامی که از ۱۳ مهرماه آغاز شده است دستورالعملی از سوی پلیس راهور فراجا در خصوص ترخیص خودروهای رسوبی اعلام شده است.

وی افزود: در این دستورالعمل امکانی برای ترخیص خودروهای رسوبی از تاریخ ۱۵ تا ۲۷ مهرماه تدارک دیده شده است؛ در این طرح ستاد ترخیص هر روز تا ساعت ۱۸ به غیر از روزهای تعطیل فعالیت خواهد داشت و مالکانی که قبض خود را به هر دلیلی گم کرده‌اند می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و در خصوص ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

وی افزود: ممکن است برخی از موتورسواران و رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی باشند و در این حالت با اخذ تعهدی مبنی بر گرفتن گواهینامه، خودرو تحویل فردی می‌شود که گواهینامه داشته و از سوی مالک معرفی می‌شود.

هزینه بر اساس نرخ سال ۱۳۹۴

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه محاسبه و هزینه توقفگاه هم بر اساس نرخ تعیین شده هیات وزیران در سال ۱۳۹۴ است اظهار کرد: یعنی این نرخ در خصوص خودروهای رسوبی تا پایان سال ۱۳۹۹ و در خصوص موتورسواران تا پایان سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

سرهنگ موسوی‌پور گفت: در خصوص گواهینامه آسان نیز موتورسیکلت سوارانی که موتورسیکلت آنان در پارکینگ متوقف است اولویت به آن‌ها داده شده است که بتوانند در این طرح شرکت کرده تا گواهینامه موتورسیکلت را اخذ و موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در بحث خودروهایی که خلافی دارند برابر با دستورالعمل‌های ابلاغی که اعلام شده است این فرصت فراهم شده که ۵۰ درصد از جرائم رانندگی توسط مالک پرداخت و مابقی مبالغ جریمه تا یکسال تقسیط شده و خودرو برابر مقررات ترخیص شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.