کد خبر : 12219
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 11:13

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو؛

مدت معافیت خودروها از معاینه فنی کاهش یابد

مدت معافیت خودروها از معاینه فنی کاهش یابد
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تهیه لایحه ای در مورد بازنگری در دوره مدت معافیت خودروها از معاینه فنی خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شادی مالکی در مورد وضعیت معاینه خودروهای شهر تهران با بیان اینکه خودروهایی داریم که مشمول معاینه فنی نیستند، اما برای بهره مندی از تخفیفات تردد در محدوده طرح ترافیک برای اخذ معاینه فنی مراجعه می کنند، گفت: نکته جالب اینجاست که خیلی تفاوتی بین این خودروها با خودروهایی که مشمول معاینه فنی هستند ندارد چراکه خودرویی داریم که یکی دو سال از زمان ساخت می گذرد اما نقض در سیستمی ترمز و آلایندگی دارد.

وی با بیان اینکه شاید نیاز باشد که بازنگری در دوره معافیت خودروها انجام شود، ادامه داد: دوره گارانتی خودروها دو تا سه است و یکسال خودروها بدون پایش در سطح شهر تردد می کنند تا به زمان چهار سال انجام معاینه فنی برسند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بیان کرد: اگر پنج درصد نقص در سیستم ترمز را تسری بدهید به یک میلیون خودرویی که مشمول معاینه فنی نیستند، عدد قابل ملاحظه ای می شود که حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار خودرو ممکن است وجود داشته باشد که نقص در سیستم ترمز یا آلایندگی داشته باشند و این خودروها در حال تردد هستند. یکی از مواردی که اتفاقا پیشنهاد ستاد معاینه فنی تهران بود و لایحه ای نیز تهیه شده و خواستار بازنگری در قانون هستیم، بحث مدت زمان دوره معافیت است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.