کد خبر : 22434
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 14:41

شاهکار جدید OpenAI برای تولید ویدیو از متن؛ مدل هوش مصنوعی Sora معرفی شد

شاهکار جدید OpenAI برای تولید ویدیو از متن؛ مدل هوش مصنوعی Sora معرفی شد

شرکت OpenAI از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام Sora رونمایی کرد. این مدل پیشرفته می‌تواند تنها با پرامپت‌های متنی ساده، ویدیوهای ۶۰ ثانیه‌ای با جزئیات خیره‌کننده تولید کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شرکت OpenAI از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام Sora رونمایی کرد. این مدل پیشرفته می‌تواند تنها با پرامپت‌های متنی ساده، ویدیوهای ۶۰ ثانیه‌ای با جزئیات خیره‌کننده تولید کند.

مدل Sora در حال حاضر به‌شکل محدود در اختیار بعضی کاربران خاص قرار گرفته و هنوز دسترسی عمومی به آن ممکن نیست. شرکت OpenAI به برخی از هنرمندان، فیلمسازان و طراحان دسترسی به هوش مصنوعی Sora را فراهم کرده است تا آنها نیز بتوانند به عملکرد Sora فیدبک نشان بدهند و آن را مورد بررسی و ارزیابی خود قرار بدهند.

ویدیوی ذیل به‌طور کامل با یک پرامپت ساده توسط Sora تولید شده است.

مدل هوش مصنوعی Sora: سرویسی برای تبدیل متن به ویدیو

شرکتOpenAI با انتشار بیانیه‌ای از مدل هوش مصنوعی جدید خود به نام «Sora» رونمایی کرد. این مدل هوش مصنوعی می‌تواند متن را به ویدیو تبدیل کرده و صحنه‌هایی خلاقانه و واقع‌گرایانه را تولید کند.

کاربران برای استفاده از این مدل هوش مصنوعی جدید، دستور متنی را بنویسند تا Sora بتواند باتوجه به متنی که دریافت کرده است، ویدیوهای حداکثر یک دقیقه‌ای تولید کند. مدل جدید هوش مصنوعی این شرکت باتوجه به متن نوشته شده پس‌زمینه‌ای برای ویدیوها انتخاب می‌کند و سوژه‌ها را در آن قرار می‌دهد. المان‌های تصویر باتوجه به متن حرکت می‌کنند.

شرکت OpenAI همزمان با انتشار بیانیه و معرفی Sora، نمونه ویدیوهایی را نیز به اشتراک گذاشته است که توانایی این مدل هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد.

یکی از نمونه ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی Sora یک زن در توکیو است که در خیابان قدم می‌زند. شرکت OpenAI می‌گوید مدل هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند باتوجه به متن المان‌های بصری را انتخاب کند و آنها را در قالب ویدیو به نمایش بگذارد.

در حال حاضر مدل هوش مصنوعی جدید Sora به‌صورت بسیار محدود در دسترس برخی کاربران خاص قرار گرفته است تا توسط آنها ارزیابی شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.