کد خبر : 4650
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 13:28

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

دولت معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ را حذف کرد

دولت معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ را حذف کرد
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه چرا شرکتی که ده‌ها هزار میلیارد تومان گردش مالی و هزاران میلیارد تومان سود دارد باید معاف شود، گفت: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه معافیت های مالیاتی شرکت های بزرگ را حذف کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛  سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ را حذف کرده است، گفت: شرکتی که ده‌ها هزار میلیارد تومان گردش مالی و هزاران میلیارد تومان سود دارد، چرا باید معاف شود.

وی اظهار داشت: در دنیا نیز بخش بزرگی از مالیات هر کشور توسط شرکتهای بزرگ پرداخت می شود، نظام مالیاتی مبتنی بر قوانین و نظام حقوقی است که می توان آن را اجرا کرد.

سبحانیان علت اصلی بی عدالتی که از سوی مودیان در خصوص پرداخت مالیات احساس می شود را نتیجه سنتی بودن نظام مالیاتی دانست و گفت: در این شرایط رفتن به سمت هوشمندسازی نظام مالیاتی بیش از گذشته اهمیت دارد که بزودی به این سمت حرکت خواهیم کرد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نظام مالیات ستانی هوشمند به دنبال شفافیت تراکنش ها و گردش های مالیاتی بوده، لذا از ابزارها و روش های مختلف برای پرداخت مالیات بهره می گیرد، افزود: قانونگذار به سمت شفافیت جریان های مالی پیش رفته است، لذا باید حساب های فروش از حساب های دیگر افراد جدا شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.