کد خبر : 17500
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 19:13

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / سنت معاملات چهارشنبه تکرار می‌شود؟

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / سنت معاملات چهارشنبه تکرار می‌شود؟

معاملات روز سه‌شنبه بورس تهران، چهارمین روز متوالی سبزفام را برای سهامداران به ارمغان آورد. نماگر اصلی بورس تهران، از یکشنبه هفته گذشته تا به حال، رشد بیش از ۱۰۰ هزار واحدی را تجربه کرده و شاخص کل در حال نزدیک‌شدن به اولین محک جدی خود، یعنی محدوده دو میلیون و ۸۰ هزار واحدی است. بر همین اساس پیش بینی می‌شود به سنت معمول بازار، عرضه‌ها در روز پایانی هفته افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات روز سه‌شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۱٫۰۷ درصدی، معادل ۲۱ هزار و ۸۲۳ واحد از ارتفاع این شاخص، موفق شد در سطح دو میلیون و ۵۲ هزار و ۶۹۵ واحدی قرار گیرد.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده بررسی روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط است، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱٫۶۶ درصدی معادل ۱۱ هزار و ۳۵۲ واحد، در ارتفاع ۶۹۶ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ کل فرابورس که منعکس‌‌کننده سطح عمومی قیمت‌ سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است نیز با رشد ۱٫۰۷ درصدی معادل ۲۶۵ واحد از ارتفاع این شاخص، در محدوده ۲۴ هزار و ۹۸۶ واحدی قرار گرفت.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) در روز سه‌شنبه را، ۶ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی ارزش معاملات نسبت به جریان معاملات روز دوشنبه، نکته قابل توجه بازار بود.

پیش از این، کارشناسان بیان می‌کردند، تا زمانی که شاخص ارزیابی بورس تهران نتواند در محدوده‌های بالاتر از پنج همت تثبیت شود، از منظر تابلوخوانی تاییدیه رشد بلندمدتی بازار صادر نشده است. حال با قرار گیری ارزش معاملات در کانال ۶ هزار میلیاردی، به نظر می‌رسد مولفه تابلوخوانی بازار نیز ساز موافق روند مثبت قیمت‌ها را می‌زند.

پیش بینی بورس چهارشنبه

کاهش نگرانی‌ها از گسترش جنگ و درگیر شدن ایران در آتش آن‌، باعث شده است اقبال اهالی بازار سهام به خرید، افزایش یابد. در حالی که اسکناس آمریکایی در کانال ۵۱ تا ۵۲ هزار تومان نوسانات محدودی را تجربه می‌کند، گزارش‌های ۶ ماهه مطلوب از سوی اکثریت صنایع، که در هفته‌های گذشته به دلیل قرار گرفتن در سایه جنگ فرصت بروز نداشت، یکی از درایورهای معاملات بازار شده است.

از این روز در صورتی که اوضاع با سطح پایداری فعلی پیش رود، به این معنا که رویداد غیرمنتظره‌ای اتفاق نیفتد، بازار سهام در روز پایانی هفته به روند ملایم صعودی خود ادامه خواهد داد. نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل، محدوده دو میلیون و ۸۰ هزار واحدی است. با این وجود به نظر نمی‌رسد، مقاومت دو میلیون و ۸۰ هزار واحدی شاخص باعث چرخش بازار و بازگشت به روند پیشین شود. بر این اساس می‌توان عنوان کرد، این محدوده تنها می‌تواند مکثی در روند تازه بازار و فرصتی برای دست به دست شدن سهام ایجاد کند.

با توجه به آهنگ رشد نماگر‌های اصلی تالار شیشه‌ای، به احتمال فراوان بازار در روز چهارشنبه، با این مقاومت مواجه خواهد شد. از این رو پیش بینی می‌شود که در بازار روز پایانی هفته، میزان عرضه‌ها افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.