کد خبر : 20293
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 14:19

امام جمعه قم:

مردم سختی‌های اقتصادی را به خاطر حفظ انقلاب اسلامی تحمل می‌کنند

مردم سختی‌های اقتصادی را به خاطر حفظ انقلاب اسلامی تحمل می‌کنند

حسینی بوشهری، امام جمعه قم گفت: مردم سختی ها را به خاطر حفظ انقلاب اسلامی تحمل کردند اما در مسیر انقلاب ماندند

اقتصاد پرس؛ هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: همه باید به دنبال رابطه حسنه با خداوند باشیم، امیرالمومنین(ع) می‌فرمودند تقوا سبب رابطه حسنه با خداوند است، تقوا سپری در برابر آتش قهر الهی است.

امام جمعه قم بیان کرد: خداوند امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را حجت خود قرار داد، براساس احادیث وآیات الهی باید در خانه معصومین(ع) برویم و کسی که سراغ اهل بیت(ع) برود به صراط مستقیم می رسد.

عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) مورد توجه جامعه قرار بگیرد

وی با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) افزود: اگر به دنبال سبک زندگی سالم مورد نیاز جامعه هستیم باید راه و منش حضرت زهرا(س) در بعد فردی، اجتماعی، عبادی، سیاسی، حجاب و عفاف برویم.

لزوم توجه جامعه به ولایت مداری حضرت فاطمه(س)

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسئولیت شناسی و ساده زیستی و فداکاری در راه اسلام و ولایت مداری حضرت زهرا (س) مورد تاکید جامعه قرار بگیرد که خصوصیات و ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) اقیانوس بزرگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولین نسبت به رفع مشکلات معلولین استان اهتمام داشته باشند، ادامه داد: در روایت الهی آمده است که اگر شخص معلولی را مشاهده کردید بگویید الحمدلله که خداوند مرا سالم آفریدی و باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

حسینی بوشهری عنوان کرد: به وزیر بهداشت گفتم مسئله حقوق پرستاران مورد توجه قرار بگیرد ومعوقات آنها پرداخت شود که البته در صحبتی که انجام شد این معوقات پرداخت شد که بابت این موضوع متشکرم.

جنایتکاران بی آبرو منافعشان در سرکوب امت فلسطین است

امام جمعه قم با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه افزود: متاسفانه پس از ۷ روز آتش دور جدید حملات شدیدتر از دور اول آغاز شده است، دور جدید حملات از روزی آغاز شد که وزیر خارجه آمریکا به تل آویو رفت، خیلی از کشورها تلاش کردند آتش بس دائمی انجام شود اما جنایتکاران بی آبرو منافعشان در سرکوب امت فلسطین و همه امت ها است.

شیعیان حزب الله و یمنی های غیور در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ایستاده اند

وی با بیان اینکه جنایتکاران خواب های زیادی برای نابودی عراق و فلسطین و سوریه دیده بودند اما مقاومت فلسطین دلیرانه در برابر آنها ایستادگی کرده است، ادامه داد: آمریکا به دنبال دوگانه‌سازی بود و جنگ شیعه و سنی راه انداخت اما دنیا مشاهده کرد پشتیبانان اصلی در جنگ غزه شیعیان حزب الله و عراق یمنی های غیور هستند که در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و کشتی های رژیم کودک کش را تهدید می کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ۵۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیستی آواره شدند و براساس آماری که داده شده و ۵۳ میلیارد دلار هزینه جنگی است که رژیم صهیونیستی به غزه تحمیل کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: نظر جمهوری اسلامی این است که فلسطینی ها در یک همه پرسی شرکت کنند ونتیجه هرچه شد به آن عمل شود، سال گذشته برای فوت یک دختر در کشورمان چه اقداماتی در خارج کشور صورت گرفت اما امروز تعداد بسیار زیادی زن و کودک بی گناه در فلسطین کشته می شوند اما سخنی گفته نمی شود پس به دنبال چه هستید.

زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه فراهم شود

امام جمعه قم با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه خاطرنشان کرد: انتخابات در پیش است، کشورمان با مشکلاتی روبه‌روست و سختی‌های فراوانی تحمل کرده و پشت سر گذاشتیم. مردم سختی ها را به خاطر حفظ انقلاب اسلامی تحمل کردند اما در مسیر انقلاب ماندند و از مسئولان توقع داریم مشکلات جامعه را برطرف و زمینه جلب مشارکت عمومی را فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.