کد خبر : 6615
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 16:11

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس:

کارنامه مجلس یازدهم با این نرخ افزایشی قیمت‌ها و تورم کمرشکن، سوپرمنفی است

کارنامه مجلس یازدهم با این نرخ افزایشی قیمت‌ها و تورم کمرشکن، سوپرمنفی است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: مجلس یازدهم کارنامه سوپرمنفی برای خود ایجاد کرده است. از نرخ افزایشی قیمت‌ها و تورم کمرشکن تا افزایش نرخ بیکاری و ناامیدی و… بر حرف من صحه می‌گذارد.

اقتصاد پرس؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق رشت درباره لایحه عفاف و حجاب و مشمول اصل هشتاد و پنجم شدن آن با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است.

به گزارش رویداد ۲۴، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

اصل ۸۵، عمدتاً مربوط به مسائل امنیتی است و این‌طور نیست که در پستو بخواهند چیزی را تدوین کنند، وگرنه قانون‌گذار هیچ‌وقت نمی‌گفت که مذاکرات مجلس از رادیو پخش زنده و یا مشروح مذاکرات چاپ شود و در اختیار عموم قرار بگیرد.
فلسفه قانون‌گذاری در مجلس ایران این است که مردم در جریان جزییات قرار بگیرند، چه برسد به مسئله به این مهمی که هم مربوط به نسل جوان است و هم نسل‌های آینده و کل جامعه ایران؛ پس اینکه در پستوها و مخفی‌گاه‌ها برای مردم قانون تصویب می‌کنند و بدون اطلاع اقدام می‌کنند، اشکال دارد.

مجلس یازدهم کارنامه سوپرمنفی برای خود ایجاد کرده است. از نرخ افزایشی قیمت‌ها و تورم کمرشکن تا افزایش نرخ بیکاری و ناامیدی و… بر حرف من صحه می‌گذارد.

عده‌ای می‌گویند این لایحه در برابر لایحه بودجه که ۵۰۰ پیشنهاد داشته، ۱۵۰۰ پیشنهاد داشته است. حال باید گفت اولاً که لایحه بودجه هیچ‌وقت ۵۰۰ پیشنهاد نداشته، بلکه خیلی بیشتر بوده و حتی یادم است که هفت تا هشت هزار پیشنهاد هم داشته است، پس پیشنهاد‌های این طرح از بودجه بیشتر نیست و می‌توانست اصل هشتاد و پنجی نشود.
لایحه‌ای که قوه قضاییه در خصوص عفاف و حجاب ارائه داد، ۹ ماده بود و شش ماده هم دولت به آن اضافه کرد و با ۱۵ ماده به مجلس رسید و گویا مجلس آن را به بالای ۷۰ ماده رسانده است. حال اگر مجلس بیشتر از سه تا پنج درصد، در آن تغییرات ایجاد کند، با سوابق گذشته که به کرار دیدیم، شورای نگهبان آن را برمی‌گرداند و می‌گوید این دیگر لایحه نیست و طرح است. در حالی که این لایحه، بالغ بر ۴۶۷ درصد افزایش ماده دارد، پس دیگر لایحه نیست و طرح است و احتمالاً شورای نگهبان آن را برمی‌گرداند و از طرف دیگر، با اصول متعدد قانون اساسی در مغایرت است؛ از اصل ۷۵ گرفته تا اصل ۵۲ و ۵۳ در مغایرت است؛ هم بار مالی و هم هزینه و درآمد برای دولت ایجاد می‌کند، پس اصلاً دیگر لایحه نیست. همچنین، اصل ۸۵ بودنش خلاف قانون اساسی بود.
شورای نگهبان باید این لایحه را برگرداند و‌ ای کاش در صحن علنی مجلس بحث می‌شد و مردم در جزییات آن قرار می‌گرفتند. الان اخباری که می‌آید، مردم را به شدت نگران کرده است و آن‌ها از همه طرف در حال جریمه شدن هستند.
مجلس یازدهم کارنامه سوپرمنفی برای خود ایجاد کرده است. ایجاد این شرایط اقتصادی و نرخ افزایشی قیمت‌ها و تورم کمرشکن و رکودی که یخ‌زدگی در جامعه ایجاد کرده است تا افزایش نرخ بیکاری و ناامیدی و… بر حرف من صحه می‌گذارد.
فیلمی در شبکه‌های مجازی دیدم که نفرات برتر کنکور می‌گویند همه قصد مهاجرت دارند. در این شرایط آیا واقعاً بررسی موضوع عفاف و حجاب، چنین اولویت بالایی آن هم با این مکانیزم را داشت؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.