کد خبر : 13205
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 19:33

مردم دیگر گوشت نمی‌خرند

مردم دیگر گوشت نمی‌خرند

بنا بر اعلام فعالان بازار خرید گوشت قرمز بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است. آن‌ها افزایش قیمت و ناتوانی مردم در خرید را دلیل رکود بازار می‌دانند. این درحالی است که پیش از این دولت برنامه‌هایی برای کاهش قیمت گوشت اجرا کرده بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تایید شرایط رکودی حاکم بر بازار گوشت، گفت: در حال حاضر دیگر کسی توان خرید گوشت ندارد و به همین دلیل بازار خیلی راکد است.

سقوط ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشت، روایت این روزهای فعالان بازار گوشت است.

آن‌ها معتقدند که در حال حاضر گرانی قیمت گوشت، منجر به ریزش شدید مصرف و خرید گوشت توسط مردم شده و همین موضوع، کاهش نامحسوس قیمت گوشت را در پی داشته است؛ نه سیاست‌های دولت در عرضه گوشت‌های دولتی و وارداتی.

علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفته بود برنامه‌ریزی شده که سطح قیمت گوشت قیمت به سطح قیمت‌های سال گذشته بازگردد.

براساس اعلام او، گوشت در بازار به وفور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود از اواسط آبان ماه ثبات در بازار گوشت برقرار شود.

این اظهارات در حالی است که امروز گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که به طور متوسط قیمت گوشت گوسفندی در قصابی‌ها ۴۵۰ هزار تومان است.

آخرین روایت رسمی و آماری دولت از قیمت گوشت نیز حاکی از آن است که متوسط قیمت گوشت گوسفندی به ۴۵۸ هزار تومان در شهریورماه رسیده است. این عدد ۲۷۴ هزار تومان بالاتر از نرخی است که شهریورماه پارسال قیمت گوشت اعلام می‌شد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت گوشت در شهریورماه ۱۴۰۱ در حدود ۱۸۴ هزار تومان بود که این عدد نشان می‌دهد قیمت گوشت گوسفندی رشد ۱۴۹.۲ در طول یک‌سال داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.