کد خبر : 12425
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 11:59

مجوز محیط زیستی برای طرح های صنعتی اجبار می شود

مجوز محیط زیستی برای طرح های صنعتی اجبار می شود
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تشکیل ستاد پسماند و ساماندهی آن کار بزرگی است و همه طرح‌های صنعتی باید مجوز محیط‌زیستی داشته باشند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مراسم جایزه ملی محیط‌زیست گفت: در سطح بین‌الملل به تاثیر زنان در مسئله تغییر اقلیم و شرایط ویژه‌ای که برای زنان و کودکان اتفاق افتاده توجه ویژه دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌ها به خاطر مشکلات محیط زیست است، محیط‌زیست باید برای خانواده سالم و پاک باشد و محیط‌ زیست و خانواده می‌توانند تاثیر مثبتی بر روی همدیگر داشته باشند.

خزعلی افزود:در بخش شیرابه‌های زباله، خانم‌ها بسیار می‌توانند برای تفکیک زباله کمک کنند تا بتوانیم تفکیک را به بهترین نحو انجام دهیم .

در ادامه این مراسم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وحشی‌گری های رژیم صهیونیستی گفت: ۷۰ سال ملتی مظلوم و مسلمان آرامش ندارند و هر روز شاهد ذبح همه اعضای خانواده خود هستند و ندایی بر نمی‌آید، اما این مظلومین از انقلاب اسلامی الگو گرفته و امروز کارستانی می‌کنند بزرگ و عظیم .

معادله محیط‌زیست در عملکرد انسان و طبیعت است

وی ادامه داد: معادله محیط‌زیست معادله‌ای است که در عملکرد انسان و طبیعت است که آن را تشکیل می‌دهد اما امروز تبدیل به نامعادله شده و انسان این معادله را از تعادل خارج کرده است. این عدم موازنه باعث تغییر اقلیم و کاهش تنوع زیستی شده است و در نتیجه آن مشکلات روح و روان انسان‌ها ایجاد می‌شود.

سلاجقه گفت: روزی ۳ و نیم میلیون تن زباله در جهان تولید می شود و ۷۵ درصد تالاب‌های جهان از بین رفته است. از ۴۱۳ میلیارد متر مکعب نزولات بیش از ۲۰۰ میلیارد متر مکعب آن تبخیر می شود که اگر یک درصد تبخیر کاهش پیدا کند به اندازه ۱۵ سد امیر کبیر را می‌توانیم ذخیره کنیم.

وی افزود:براساس اصل ۵۰ قانون اساسی تکلیف حفظ محیط‌زیست بر عهده همه مردم است و ما اصل مردمی کردن محیط زیست را دنبال می‌کنیم . در این راستا بحث ایجاد خانه‌های محیط‌زیست را ایجاد کردیم. اگر محیط زیست مردم پایه شود مشکلات زیادی حل می‌شود.درباره دریاچه ارومیه رها سازی آب در دریاچه ارومیه اتفاق خواهد افتاد.

تفکیک از مبدأ

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تشکیل ستاد پسماند و ساماندهی آن کار بزرگی است. در بحث سراوان هم ۵۰ درصد کارها حل شده است. ما به دنبال تفکیک از مبدأ هستیم. هیچ صنعتی شکل نمی‌گیرد بدون ایجاد تصفیه خانه و همه طرح‌ها باید مجوز محیط‌زیستی داشته باشند.

سلاجقه ادامه داد: دیدگاه در محیط‌زیست باید عالمانه و مبتنی بر شرایط تغییر پیدا کند .متغیری محیط زیستی بسیار بیشتر است. ما به دنبال محیط زیست دانش بنیان هستیم. در تنوع زیستی کارهای خوبی انجام می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.