کد خبر : 11930
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 17:38

علیرضابیگی، نماینده مجلس:

مجلس به شعار شفافیت پایبند نبود و مردم را بازیچه کرد

مجلس به شعار شفافیت پایبند نبود و مردم را بازیچه کرد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها می گوید: مجلس هزینه‌های لایحه حجاب را به گردن کمیسیون حقوقی انداخت.برخی نمایندگان با شعار شفافیت بازی کردند.

اقتصاد پرس؛ وعده شفافیت در مجلس یازدهم همچنان عملی نشده است و به جز برخی نمایندگان که شخصا شفافیت را در پیش گرفته اند بقیه مجلس تن به عملیاتی کردن این وعده نداده است. طرح شفافیت قوای سه گانه نیز در پیچ و خم مجلس و مجمع تشخیص گرفتار شده است.

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز با تاکید براینکه برخی نمایندگان با این شعار با مردم بازی کردند، می گوید؛«متاسفانه مجلس شناخت صحیحی از موضوع نداشت و آن را تبدیل به یک نوع گروکشی کرد»

او معتقد است عملکرد هیات رئیسه در موضوع شفافیت قابل قبول نیست.

مشروح گفتگوی علیرضابیگی نماینده مجلس یازدهم را در ادامه می خوانید.

***************

* آقای علیرضا بیگی! شفافیت یکی از شعارهای مهم مجلس یازدهم بود، اما طرحی که برای عملیاتی کردن این شعار تهیه کرده بودند هم به سرانجام نرسید، علت این موضوع از نگاه شما چیست؟

متاسفانه مجلس شناخت صحیحی از موضوع نداشت و شفافیت خود مجلس را که امر پسندیده‌ای بود به شفافیت همه ارکان نظام موکول کرد.

شفافیت می توانست اسباب آبرو برای مجلس شود

در واقع موضوع شفافیت تبدیل به یک نوع گروکشی شد درحالی که موضوع شفافیت یکی از موضوعات بسیار اساسی بود که می توانست برای مجلس اسباب آبرو باشد. مجلس متعلق به مردم است و شفافیت می‌توانست از مجلس شروع شود.

مجلس نباید برای مجمع تشخیص تعیین تکلیف کند

نهاد مردم عملا هیچ نکته پنهانی نباید داشته باشد اما نهادهای دیگر ملاحظاتی دارند؛ به طور مثال مجمع تشخیص مصحلت باید خودش آیین نامه جامع این نهاد را تصویب کند و ما نباید برای آن تعیین تکلیف کنیم. سزاوار بود که مجلس شفافیت خودش را عرضه کند.

مجلس هزینه های لایحه حجاب را به گردن کمیسیون حقوقی انداخت

* آقای علیرضا بیگی! مردم می پرسند چرا در مجلسی که با شعار شفافیت روی کار آمد؛ طرح‌هایی با قید اصل ۸۵ و محرمانه بررسی و تصویب شد؟

این از جمله موضوعات ابهام‌دار مجلس شده است. یعنی مجلس طرح صیانت را که عملا سبک زندگی مردم را تعریف می‌کرد را در قالب اصل ۸۵ تعریف کرد و بعد از مواجه شدن با حساسیت های مردم آن را از اصل ۸۵ خارج کرد و آن را به شورای عالی فضای مجازی موکول کرد.

همین موضوع درباره لایحه حجاب و عفاف هم اتفاق افتاد که البته، سال آخر بودن مجلس هم در آن تاثیرگذار بود. یعنی مجلس، ترجیح داد که وارد چالش های مربوط به لایحه حجاب نشده و هزینه های آن را به گردن کمیسیون حقوقی و قضائی انداخت.

برخی نمایندگان با شعار شفافیت بازی کردند

* می توان این تحلیل را داشت که برخی از نمایندگان با شعار شفافیت با مردم بازی کردند؟

مجلس در این خصوص به شعار خود پایبند نبود، بله باید از این جمله استفاده کرد.

*عملکرد هیأت رئیسه را در موضوع شفافیت چطور می بینید؟

عملکرد هیأت رئیسه قابل قبول نیست. در موضوع افشای خودروهای شاسی بلند تریبون من را به مدت ۴۰ روز بست و محدودیت هایی را در نظر گرفت و با گذشت ۴ ماه همچنان موضوع در هاله ابهام قرار دارد و نمی‌خواهد زوایای این مسئله را برای مردم روشن کند.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.