کد خبر : 6959
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 13:03

از ابتدای سال ۲۰۲۳؛

مبادلات تجاری ایران و آمریکا ۲۶ درصد رشد کرد

مبادلات تجاری ایران و آمریکا ۲۶ درصد رشد کرد
دفتر آمار آمریکا اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۳۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دفتر آمار آمریکا با انتشار گزارشی از تجارت بیش از ۳۱ میلیون دلاری این کشور با ایران طی۷ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳۱٫۲ میلیون دلار رسیده است. کل تجارت دو کشور در ۷ماهه نخست سال قبل ۲۴٫۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال ۲۶ درصد رشد کرده و به ۳۰٫۶ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال قبل صادرات آمریکا به ایران ۲۴٫۲ میلیون دلار گزارش شده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۷ماهه نخست ۲۰۲۳ نیز بالغ بر ۰٫۶ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. آمریکا در ۷ماهه نخست سال قبل ۰٫۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا همچنان نسبت به کل مبادلات تجاری دو کشور رقم بسیار ناچیزی را شامل می شود که این امر نشان دهنده تداوم سیاست های خصمانه دولت دموکرات آمریکاعلیه ایران است. ایران در میان واردکنندگان کالاهای آمریکایی در ۷ماهه نخست امسال رتبه ۱۷۶ و در میان کشورهای صادرکننده کالا به آمریکا رتبه ۲۱۱ را داشته است.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.